Tävla med hjälptyglar!?

Sv: Tävla med hjälptyglar!?

Pa klubbtavling ar det ju klubben som bestammer vad som galler. Ofta far du ju rida hasten med t.ex martingal eller svanskappa. Hor med klubben du tankt tavla hos.
Att komma med grahman, thideman eller gummisnodd ar nog inte tillatet.

Ska kolla med närmaste klubb. Med tanke på att hälften av deras hästar går med gräsätartyglar både under hopp och dressyr så kanske jag kan få ha martingal i alla fall.

"Alla" hästar är lättare att rama in med hjälptyglar. (Precis som med skarpa bett, sporrar och spö.)

Kan tillägga att när jag red med graman så hängden den bara där och jag tog aldrig i den öht.

Då spelar det ju ingen roll om du har den?!

Nej det får man inte.

Får man inte använda graman på framridningen på en hopptävling på ponny längre? Allts¨nu menar jag inte framhoppningen utan framridningen, isf måste dom ha ändrat det nyligen?

Vet du varför man inte får det? Bara en nyfiken fråga alltså.
för att svenska ridsportförbundet har bestämt det..

ska du tävla måste du ha grönt kort och kunna bläddra i TR, detta verkar du inte ha/kunna så ta grönt kort först :idea:

Det stämmer, man får inte ha annat än martingal med löpande ringar på ponny, någonstans på tävlingsområdet.

Från 1 jan 2008 får man inte använda gramen på varken framridning, framhoppning eller tävlingsbana på ponny.

"Alla" hästar är lättare att rama in med hjälptyglar. (Precis som med skarpa bett, sporrar och spö.)

Då spelar det ju ingen roll om du har den?!

Nä egentligen spelar det ingen roll om jag har den eller inte eftersom jag inte använder den öht. Därför har jag tagit bort den och använder nu bara martingal.

Sedan vet jag inte om du menade på att jag använder skarpt bett, sporrar eller spö. Detta gör jag inte. har spöet med mig ut när jag rider för säkerhets skull. Vill kunna klappa till honom om han får för sig att skutta ut i vägen när det kommer en bil. Annars använder jag aldrig det.

för att svenska ridsportförbundet har bestämt det..

ska du tävla måste du ha grönt kort och kunna bläddra i TR, detta verkar du inte ha/kunna så ta grönt kort först :idea:

Hade jag varit ägare av TR hade jag med all säkerhet kunnat bläddra i den också det kan jag lova dig.

Eftersom närmaste klubb aldrig har tid att hålla några gröna kort kurser så får man tävla på den klubben utan grönt kort. :) Hade jag inte kunnat det hade jag aldrig kunnat komma ut och tävla heller.

Kurserna här runt omkring på andra klubbar hålls på kvällarna varje vecka i tex 5 veckor. Detta betyder att om jag har otur så missar jag hela 3 ggr.

edan vet jag inte om du menade på att jag använder skarpt bett, sporrar eller spö. Detta gör jag inte. har spöet med mig ut när jag rider för säkerhets skull. Vill kunna klappa till honom om han får för sig att skutta ut i vägen när det kommer en bil. Annars använder jag aldrig det.

Nej det menade jag inte, iom att jag inte vet vad du använder ;)
Jag bara påpekade att det 'alltid' är lättare med sådana hjälpmedel.

Hade jag varit ägare av TR hade jag med all säkerhet kunnat bläddra i den också det kan jag lova dig.

Eftersom närmaste klubb aldrig har tid att hålla några gröna kort kurser så får man tävla på den klubben utan grönt kort. :) Hade jag inte kunnat det hade jag aldrig kunnat komma ut och tävla heller.

Kurserna här runt omkring på andra klubbar hålls på kvällarna varje vecka i tex 5 veckor. Detta betyder att om jag har otur så missar jag hela 3 ggr.
aha, på så vis, jag troode att någon i tråden redan lagt ut länk/info om att TR finns på nätet :o

men det är ju ganska juste att din klubb låter er tävla lokalt utan grönt kort om det är dom som inte får tummen ur och fixar en kurs åt alla tävlingssugna :crazy:

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
983
Senast: fio
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Ramona
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: Ketrawzc
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 648
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka