Tävla med snea stigbyglar!?

• Dressyr
  • Trådstartare Trådstartare mjauen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 971
M

mjauen

Hej!
Behöver ett snabbs svar ang. om man får tävla med "snea" sigbyglar eller om de brukar kallas "vinklade"??:laugh:

Sv: Tävla med snea stigbyglar!?

Är det själva plattan som är lutad? Iså fall tror jag det är tillåtet. Har inte hittat något i TR där det står något om stigbyglar.

Vilken menar du?
Typ Sprenger Bow Balance eller med sned stigbygelplatta?

jag har tävlat med mina sprenger bb utan att ngn sagt något. även kompisar till mig. :)

Sprenger BB tävlar jag med både i dressyr och hoppning utan problem. Vet dock inte hur det är med snea stigbygelplattor.

Jag tävlar med stigbyglar där både plattan och själva stigbygeln är vinklade. Kan inte se att det är emot TR på något sätt.

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
990
Senast: fio
·
Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 628
Senast: Roheryn
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 729
Senast: Mirtai
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
1 205
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka