Tävla min d-ponny...

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare Elemmírë
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 956
E

Elemmírë

Jag är 21 år och liten till växten och trivs bra på ponnyer, men jag vill även tävla lite... Så, det är alltså okej om jag startar en clear round med stora hästar? har hört så mycket olika...

Hur är det med grönt kort? Måste man ha det även på klubbnivå?

// Elemmire - inte så haj på tr...

Sv: Tävla min d-ponny...

Du får tävla klubbtävling utan grönt kort, iaf är det vad jag har hört. Grönt kort krävs från lokal nivå och uppåt. Att tävla D-ponnyn bland stora hästar är helt ok.

Det går bra att tävla bland stora hästar men du måste skaffa ny licens på hästen. Den får inte heller tävla som ponny samtidigt som den går som häst. Dvs har du en gång startat den som häst så krävs det försäljning eller permanent ryttarbyte för att få tillbaka ponnylicensen. Jag är inte helt säker, men jag tror inte att man får göra hur många sådana här byte som helst. Jag tror att en ponny som varit häst bara kan bli ponny igen en gång. Lite luddigt, men jag hoppas du förstår..

matjo537 skrev:
Det går bra att tävla bland stora hästar men du måste skaffa ny licens på hästen. Den får inte heller tävla som ponny samtidigt som den går som häst. Dvs har du en gång startat den som häst så krävs det försäljning eller permanent ryttarbyte för att få tillbaka ponnylicensen. Jag är inte helt säker, men jag tror inte att man får göra hur många sådana här byte som helst. Jag tror att en ponny som varit häst bara kan bli ponny igen en gång. Lite luddigt, men jag hoppas du förstår..

Helt rätt, men jag tror inte att man måse lösa hästlicens för att tävla utan den kanha kvar ponnylicensen. kommer inte riktigt ihåg hur det hela var. KOllde uop för ett par år sedan...

Nej, så är det inte
Vill man tävla ponny bland stora hästar måste man skaffa hästlicens till den ja, och den är då häst det året och får då såklart inte tävla som ponny. Däremot kan man lätt byta tillbaka till ponnylicens nästa år, det behövs varken ryttar- eller ägarbyte. Men den måste ha samma licens i ett helt år. Har aldrig heller hört att man bara kan byta ett visst antal gånger.
Ponny får tävla med storhästar upp till 120(?) hoppning sen måste man söka speciellt tillstånd som man kan få om den har tävlat Msv A som ponny tror jag...

Är det klubbtävling är det klubben själv som bestämmer reglerna och du får prata med dem om du behöver Grönt kort eller inte. Men det brukar inte behövas. På klubbtävling brukar det inte heller vara några problem med att starta som storhäst fast den har ponnylicens, men kolla upp det med.

har oxå hört att om man en gång skaffat kan hästliocens kan man inte så lätt byta tillbaka till ponny.

Hur är det på lokaltävling när det inte behövs licens? Måste man ha hästlicens till ponnyn ändå?

Liknande trådar

Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 542
Senast: hhere
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
790
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Diskbråck
  • Gps-halsband