Tävla på kandar?

Luchador

Trådstartare
Är det tillåtet att tävla på kandar i lätta klasser?
Eller från vilken klass är det tillåtet?
Är det tillåtet att tävla på pessoa eller liknande på lokal nivå?
Kan inte öppna TR på min dator så vore verkligen jättesnällt om ni inte sa att jag ska kolla TR på ridsportförbundet! :o

Sv: Tävla på kandar?

I vilka grenar menar du? menar du ponny eller storhäst? Unghästar har ju andra regler bla.

Pessoa är och har aldrig varit tillåtet.
Kandar kan du få använda i LA och uppåt.

Är det tillåtet att tävla på kandar i lätta klasser?
Eller från vilken klass är det tillåtet?
Är det tillåtet att tävla på pessoa eller liknande på lokal nivå?
Kan inte öppna TR på min dator så vore verkligen jättesnällt om ni inte sa att jag ska kolla TR på ridsportförbundet! :o

Är det tillåtet att rida på kandar i LA:1???
Alltså, i vilken ordning är svårighetsgraden? Är LA:5 svårare eller lättare än LA:1?

Lätt A:1 är den "första" LA-klassen och brukar räknas som lättast.
Lätt A:5 och A:6 är de "sista" innan Msv och det är i de det är tillåtet med kandar.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
1 019
Senast: Mli
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
2 529
Senast: hhere
·
Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 376
Senast: Jeps
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 773
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka