Tävla på kimblewick?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eemptyy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 717
E

eemptyy

Halojj!
Jag har precis börjat rida min ponny på kimblewick (endast vid hoppning!) och det funkar jättebra.
Jag har nu lite frågor ang. att tävla på bett då jag aldrig fått en helt klart svar från någon då alla verkar ha delade meningar.

Vad jag har fattat så får man tävla på kimblewick på ponny iallafall?
Men endst med tygeln fäst i de stora ringen, dvs. inte i någon utav skårorna.

Men, får man ha delta, så att man sätter deltat i skårorna?
Och får man tävla på ett kimblewick UTAN tunngfrihet? Har hört att man måste ha tungfrihet men är inte säkert. Mitt är nämligen helt rakt..

Någon vet säkert hur det är?
Tack på förhand! :)

Sv: Tävla på kimblewick?

Ja du får tävla på Jaktkandar, med eller utan tungfrihet. Det är inte längre krav på att tygeln ska sitta i stora ringen eller med delta i skårorna. Du får lov att sätta tygeln direkt i en av skårorna.

TR III Hoppning s.35-36

Liknande trådar

Tävling Hej! Mitt namn är Astrid Tillback. Jag är en tretton, snart 14-årig hästtjej. Jag har stora ambitioner och vill inget hellre än att... 2
Svar
23
· Visningar
3 365
Senast: Astrid1
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 957
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Vill prova att rida med kimblewickbett/jaktkandar på min islandshäst för att se vad min kräsne herre har att säga om det, och för... 2
Svar
24
· Visningar
4 487
Senast: svea
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 556

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka