Tävla på sidepull?!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Shlinn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 884
S

Shlinn

Hej, måste bara fråga här om det är någon som vet om man får tävla hoppning på regional nationell nivå med sidepull???

extremt tacksam för svar!!

Sv: Tävla på sidepull?!

härligt! :) har ingen tr så kan inte kolla på det sättet, men tack alla som svarat!

Någon som vet om man får använda repgrimma då? Har hört att man inte ens får ta ut hästen ur transporten utan betthelvetet i munnen... Nån som vet???

Står väl inget om att hästen måste ha bett däremot att den måste var tränsad, så hackamore (sidepull?) är ok, men repgrimma ses nog som en grimma så att det inte godtas.

Mvh
Camilla

Jag har för mig att det är ändrat så att man får använda grimma om man har kedja under hakan på hästen. Repgrimma är nog inte godkänt, tyvärr. Dock verkar tävlingsledningen vara något mera flexibel eller benägen att se genom fingrarna på distanstävlingar än på hopp och dressyr. Åtminstone var det så för ett antal år sedan när det var aktuellt för min del. Någon som vill vara snäll och kolla i TR?

Grimma med kedja under hakan var tillåtet under ett år, men togs snabbt bort igen så nu är det återigen 'huvudlag med bett eller liknande' som gälelr

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 615
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 210
Senast: sweep
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
250
Senast: Mary_Oh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Fjärilar!
  • Dalmatiner