Min flicka har till en av sina ponnysar ;som snart är urvuxen ,skaffat en liten medryttare.
En duktig och ambitiös liten ryttare som också har en egen ponny.MEN.
Denna helgen erbjöd vi henne att tävla ponnyn vilket hon gärna ville.
Dagen innan skulle hon ridit men hade inte tid och O.K.så kan det ju bli ibland så min flicka red istället lite lydnad som vi brukar göra innan tävling.
Vi tvättade och fejade alla ponnysarna och utrustningen,även den hon skulle tävla.
Tävlingsdagen väntar sej tydligen hela familjen att vi ska serva och bistå med allt!!!Två föräldrar står med armarna i kors och bara glor.
Sadla,tränsa,lasta av och på ponnyn,vetrinärbesiktiga,startanmäla m.m.
Rida fram och hoppa fram med flickan kan ju vara en sak man kan behöva hjälp med med en ganska ny ponny,men allt det andra!
Dessutom betalade vi ju alla startavgifter,vetavgifter.
Erbjudandet gavs ju för att vår flicka hade de andra två ponnysarna att tävla och inte riktigt hade tid med den tredje.
Hur brukar det gå till när medryttare tävlar den lånade ponnyn?
Vi har ibland lånat ponny men har då förbeterett den dagen innan och själva skött precis allt under tävlingsdagen samt betalat alla omkostnader.
En duktig och ambitiös liten ryttare som också har en egen ponny.MEN.
Denna helgen erbjöd vi henne att tävla ponnyn vilket hon gärna ville.
Dagen innan skulle hon ridit men hade inte tid och O.K.så kan det ju bli ibland så min flicka red istället lite lydnad som vi brukar göra innan tävling.
Vi tvättade och fejade alla ponnysarna och utrustningen,även den hon skulle tävla.
Tävlingsdagen väntar sej tydligen hela familjen att vi ska serva och bistå med allt!!!Två föräldrar står med armarna i kors och bara glor.
Sadla,tränsa,lasta av och på ponnyn,vetrinärbesiktiga,startanmäla m.m.
Rida fram och hoppa fram med flickan kan ju vara en sak man kan behöva hjälp med med en ganska ny ponny,men allt det andra!
Dessutom betalade vi ju alla startavgifter,vetavgifter.
Erbjudandet gavs ju för att vår flicka hade de andra två ponnysarna att tävla och inte riktigt hade tid med den tredje.
Hur brukar det gå till när medryttare tävlar den lånade ponnyn?
Vi har ibland lånat ponny men har då förbeterett den dagen innan och själva skött precis allt under tävlingsdagen samt betalat alla omkostnader.