Tävlande medryttare

skjona

Trådstartare
Min flicka har till en av sina ponnysar ;som snart är urvuxen ,skaffat en liten medryttare.
En duktig och ambitiös liten ryttare som också har en egen ponny.MEN.
Denna helgen erbjöd vi henne att tävla ponnyn vilket hon gärna ville.
Dagen innan skulle hon ridit men hade inte tid och O.K.så kan det ju bli ibland så min flicka red istället lite lydnad som vi brukar göra innan tävling.
Vi tvättade och fejade alla ponnysarna och utrustningen,även den hon skulle tävla.
Tävlingsdagen väntar sej tydligen hela familjen att vi ska serva och bistå med allt!!!Två föräldrar står med armarna i kors och bara glor.
Sadla,tränsa,lasta av och på ponnyn,vetrinärbesiktiga,startanmäla m.m.

Rida fram och hoppa fram med flickan kan ju vara en sak man kan behöva hjälp med med en ganska ny ponny,men allt det andra!
Dessutom betalade vi ju alla startavgifter,vetavgifter.
Erbjudandet gavs ju för att vår flicka hade de andra två ponnysarna att tävla och inte riktigt hade tid med den tredje.

Hur brukar det gå till när medryttare tävlar den lånade ponnyn?
Vi har ibland lånat ponny men har då förbeterett den dagen innan och själva skött precis allt under tävlingsdagen samt betalat alla omkostnader.

Sv: Tävlande medryttare

Jag har inte varit medryttare eller så. Men jag har varit ensam ryttare till flera hästar. När jag har tävlat har jag betalat alla avgifter och gjort iordning hästen etc. Mina föräldrar har även varit med och hjälpt till.

Hur hästvana är medryttarens föräldrar?

När jag tävlar andras hästar hjälper jag och ägaren åt tillsammans för mina föräldrar har ingen erfarenhet av hästar.
Jag tycker ni som ägare borde sagt innan till både medryttaren & föräldrarna vad som gäller inför tävling så ni vet var ni har varandra. Och när föräldrarna stod där med armarna i kors, varför sa du inte åt dem något de kunde hjälpa till med?

Jag håller med om att det låter lite konstigt. Men samtidigt kanske föräldrarna inte alls är insatta eller intresserade så de kanske inte riktigt förstod vad som förväntades av dom? De kanske inte visste vad en tävling innebar?
Bara en tanke :)
Det bästa hade nog varit att gå igenom lite rutiner osv med dom innan tävlingen.

Jag förstår att det blev lite jobbigt för er att få sköta allt! Å andra sidan kanske det är bra att ni är med lite hursomhelst om tjejens föräldrar inte kan så mycket? Det är ju ett ganska stort ansvar att åka på tävling själva om man aldrig gjort det tidigare. Och jag hade nog inte velat släppa iväg min häst till helt okunniga människor i en tävlingssituation..

Jag tycker att ni är jättesnälla som låter tjejen tävla er ponny! :) :bow:

Flickan har själv en mindre ponny hon tävlar med så nog vet hon och föräldrarna hur det brukar gå till.;)
Man blir bara så snopen för man tror att man är överens och så blir det inte alls som man tänkt sej.......ja,ja alltid lär man sej något .

Hur menar du då? Vad skulle vi ha för nytta av att en duktig tävlingsponny blir tävlad av en ganska orutinerad ryttare?
Att han blir motionsriden då och då är ju bra dock:)

Nej, jag förstår att ni inte tycker att det ger något men de kanske trodde det?

Mao de kanske trodde att de tävlade ponnyn för er skull, och ni då fick ordna allt.
Din dotter? hade väl vuxit ur den om jag fattade rätt?

Äsch, vad svårt jag har för att förklara i skrivna tecken idag..

Joo,så var de nog,det kan bli så fel när man bara tror att man tänker lika men inte pratar om det.Nästa gång måste jag vara tydligare.:idea:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 585
Senast: Edla
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
4 096
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Vad kan man ta för att låna ut en välutbildad d ponny på 18 år på foder? Vad är rimliga krav att ställa? Vi vill gärna att hästen står...
Svar
14
· Visningar
1 648
Ekonomi & Juridik Tjo! Tänkte lite på en sak. Varför begär folk pengar av sina medryttare när dom sökt hjälp med sina hästar? Min personliga... 2
Svar
26
· Visningar
4 056
Senast: Immakim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31