tävling för unghästar..??

zazza girl

Trådstartare
ha funderinga på att börja tväla min unghäst lite smått i klubbtävlingar , han e riden regelbundet i två månader , ha en vilo dag i veckan och en longeringsdag i veckan ... han e 4 år ..
så när kan man börja tävla lite smått ..???
ha hittat en dressyr tävling i klubbnivå som är den 30 mars , e det för tidigt ..???

och så ha jag hittat en hopptävling den 25 maj...

så vad tror ni , e det för tidigt för han ????

:confused::confused::confused:

Sv: tävling för unghästar..??

det beror väl helt på hur mogen hästen är, hur van den är vid att åka osv.
dom första tävlingarna man åker på blir ju väldigt stora upplevelser för en unghäst speciellt om den inte har åkt så mycket innan. så tänk på att ta det lugnt och börja med väldigt lätta klasser, ha gott om tid och förbered dig på att det kan gå dåligt eller mindre bra.

tack för svar..!!

jo van att åka e han ...
hade tänkt lätta pogram och banan i så fall , max 40 i hoppning...
de e mera för att han ska få komma ut och se sig omkring ...

känns han mogon för det och klarar alla moment i programmet så är det ju bara bra att komma ut och se sig omkring lite och vänja sig vid tävlingsplatser! :) lycka till

ja lätta program klara han av i dressyrn och i hoppningen så klara han ca 60 men vill inte börja tävla mera än 40 med han ...

ja då bli det att anmäla oss....

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 477
Senast: Edla
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 627
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
1 056
Senast: igbest
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
23 629
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka