C

C_L

Jag ska utlysa en tävling från min hemsida, hur går man till väga med priser osv? Skatt?

Första priset är pengar, andra priset böcker och tredje priset en bok.

Någon privat person eller förening med erfarenhet? Eller är det bara att smälla ut det? Det ska ju passa in i min bokföring också, kan förvisso fråga rev. men han får jag inte tag i denna veckan.

Någon som vet?

Det brukar ju vara så att pristagaren får stå för ev. vinstskatt. Fast jag har aldrig vunnit något som varit värt "mycket pengar".

Även om de som vinner ska betala ev.skatt så måste du säkert lämna kontrolluppgift till skattemyndigheten.

Men som sagt, det här har jag egentligen inga belägg för :o, men det måste väl finnas några revisorer som surfar runt på Buke?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 487
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 566
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 292
Senast: Twihard
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 983
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka