Tävlingar 2017

Behöver kloka råd igen!

Tänkte ju starta Mantorp i helgen. I torsdags och fredags var fröken halt (jag var bortrest men de andra i stallet såg det tydligt, i skritt). Sen i lördags har jag kollat henne och ridit lugnt, ingen hälta. Däremot är hon inte fantastisk att rida, men inget ovanligt när hon tagit det lugnt.
Jag har ju ingen aning om vad som orsakade hältan, sen jag kom hem har hon iaf inte varit varm eller svullen, men i början av förra veckan trampade hon till en sko (samma fot där hon är behandlad i strålbensbursan, troligtvis även den foten hon var halt på Tors-fre).
Hur skulle ni resonerat? Spontant vill jag ju inte tävla när hon varit oförklarligt halt så tätt inpå.
 
@emma-vsm finns ingen anledning att chansa. Kan ju göra stor skada beroende på vad det var.

Tiger drog ju av en sko på en jakt förra hösten. Hade jag åkt direkt till min vanliga vet hade ju skadan varit läkt till dess att jag nu äntligen åkte dit... Så himla onödigt. Då ger ju dock min vet en faktisk diagnos vid hältor och inte det där jäkla flummet som övriga kör med (och första jag var hos av helt annan anledning egentligen även om hen var inne på helt rätt spår).
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 390
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 217
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
697
Senast: Krummi
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 624
Senast: Fiador
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp