Tävlingar 2017

Nu vet vi att @the_connemara kan stalka på riktigt. HON KÄNNER IGEN min hund som jag har haft i fyra veckor... Jag såg inte dig alls? Eller var det du som satt med workaholic ett tag när jag försökte slafsa i mig en hamburgare?
Jag kom runt och är nöjd.
Men jag kommer passa mig för att tävla under sådana omständigheter igen. Även om allt var ganska bra. MEN.
För mig som inte behöver kvala till något eller liknande så kommer det vara värt att avanmäla och betala startavgift etc istället för att låta mig och Lassehästen vara vaken i 18 h ..

Alltså det var så sjukt kul :rofl: Jag tänkte först heja, sen hejdade jag mig för jag kom inte på vem man och hund tillhörde. Sen kom jag på det :D Nä, jag kom senare till terrängen bara, såg när du red fram till den men vi åkte igen innan du startade :)
 
Nu vet vi att @the_connemara kan stalka på riktigt. HON KÄNNER IGEN min hund som jag har haft i fyra veckor... Jag såg inte dig alls? Eller var det du som satt med workaholic ett tag när jag försökte slafsa i mig en hamburgare?
Jag kom runt och är nöjd.
Men jag kommer passa mig för att tävla under sådana omständigheter igen. Även om allt var ganska bra. MEN.
För mig som inte behöver kvala till något eller liknande så kommer det vara värt att avanmäla och betala startavgift etc istället för att låta mig och Lassehästen vara vaken i 18 h ..
Är tyvärr ett problem de har på den tävlingen, redan för 10 år sen såg jag en bild på mig och @Narcissa sittande o vänta på start i 6 h.....så nåt fel med planeringen görs ju där. Är jättesynd för det är en av de bästa tävlingarna som finns.
 
Är tyvärr ett problem de har på den tävlingen, redan för 10 år sen såg jag en bild på mig och @Narcissa sittande o vänta på start i 6 h.....så nåt fel med planeringen görs ju där. Är jättesynd för det är en av de bästa tävlingarna som finns.
Det var likadant för två år sedan, när @the_connemara groomade till mig. Jag red dressyren med startnr 1, kl 7.45. Var väl klar med hoppning och hade skrittat runt terrängen ca kl 9.00. Vi startade terrängen efter kl 17.00... H90 var uppdelat i tre grupper, J & YR, de med unghästar och slutligen vi som inte har någon ursäkt för att rida högre :o. Vi som red i den sistnämnda gruppen fick starta terrängen sist. Vi hade iofs trevligt under dagen, men trött var man ju... Stackars hästen vägrade kissa borta, hon galopperade i släpet på vägen hem och tror att hon gjorde det i stallgången innan jag hann släppa ut henne :o
 
Det var likadant för två år sedan, när @the_connemara groomade till mig. Jag red dressyren med startnr 1, kl 7.45. Var väl klar med hoppning och hade skrittat runt terrängen ca kl 9.00. Vi startade terrängen efter kl 17.00... H90 var uppdelat i tre grupper, J & YR, de med unghästar och slutligen vi som inte har någon ursäkt för att rida högre :o. Vi som red i den sistnämnda gruppen fick starta terrängen sist. Vi hade iofs trevligt under dagen, men trött var man ju... Stackars hästen vägrade kissa borta, hon galopperade i släpet på vägen hem och tror att hon gjorde det i stallgången innan jag hann släppa ut henne :o

Juste!! Har för mig vi gick banan väldigt mycket :D
 
Vågar folk det då? Känns som att andas man ens någon sorts konstruktiv kritik om ett arrangemang så blir man sågad direkt.
Fast det är ju mer rakryggat att berätta om hur man upplever saker o ting och faller det inte i god jord så blir det ju så att folk inte anmäler till den tävlingen och DET är ju inte kul!
 
Jag tycker att Vinslöv är en jättefin tävlingsplats , men efter söndagens tävling så har jag bestämt mig för att inte åka dit igen om de inte ändrar upplägget. Jag åker långt. Gick upp 03:00 kom hem 23:15. Ska jobba och gå upp 05:30 . Jag var INTE fräsch på jobbet igår. .
Om man delar på Ponny och Häst på olika dagar kan vara en lösning. Att de som startar först i dressyren startar först i terrängen är en lösning. Eller i värsta fall ha tävlingen på lördagen så en arbetande människa har en chans att återhämta sig. Men egentligen så tycker jag inte att det är schysst mot hästen att låta den få vänta så länge. Nu gick jag ut o betade Lassehästen flera ggr och han kissar på begäran om det är sand under så det behöver jag inte oroa mig för, men det är ändå alldeles för lång väntan.
För några blev det 10 h mellan dressyrstart och terräng. Inte OK tycker jag.
 
Kära Buke, får jag be om några kloka råd?
Vi har hemmatävlingar i helgen och jag har sett fram emot att starta, det är första (och kanske enda, i år) tävlingen för oss efter skador. Men just nu känner jag mig tyvärr inte alls peppad och behöver bestämma om jag ska rida eller inte.
Först, jag jobbar fredag 15-03 vilket innebär att jag anmält mig till söndag. På lördagen ska jag dock vara funktionär från lunch. Jag är också med i planeringsgruppen där jag är funktionärsansvarig, vi har haft kris och ont om folk så senaste dagarna har det varit mycket arbete med det. Jag känner mig jättestressad, och lite bitter för att detta innebär att jag ev inte orkar rida själv (jag vet- utan engagemang inga tävlingar...)
Jag har tidigare haft problem med stress vilket innebär att planering, struktur och kontroll är jätteviktigt, inte minst vid tävling (ni vet, alla rutiner inför, under och efter tävling). Har man en annan personlighet kanske denna situation kanske inte vara något problem.
Som sagt, för en vecka sen var jag skitpeppad på att starta, nu känner jag mest stress och undrar om det är värt det, å andra sidan kanske det är just den här tävlingen jag kan rida i år.

Hur skulle ni tänka?
 
Kära Buke, får jag be om några kloka råd?
Vi har hemmatävlingar i helgen och jag har sett fram emot att starta, det är första (och kanske enda, i år) tävlingen för oss efter skador. Men just nu känner jag mig tyvärr inte alls peppad och behöver bestämma om jag ska rida eller inte.
Först, jag jobbar fredag 15-03 vilket innebär att jag anmält mig till söndag. På lördagen ska jag dock vara funktionär från lunch. Jag är också med i planeringsgruppen där jag är funktionärsansvarig, vi har haft kris och ont om folk så senaste dagarna har det varit mycket arbete med det. Jag känner mig jättestressad, och lite bitter för att detta innebär att jag ev inte orkar rida själv (jag vet- utan engagemang inga tävlingar...)
Jag har tidigare haft problem med stress vilket innebär att planering, struktur och kontroll är jätteviktigt, inte minst vid tävling (ni vet, alla rutiner inför, under och efter tävling). Har man en annan personlighet kanske denna situation kanske inte vara något problem.
Som sagt, för en vecka sen var jag skitpeppad på att starta, nu känner jag mest stress och undrar om det är värt det, å andra sidan kanske det är just den här tävlingen jag kan rida i år.

Hur skulle ni tänka?

Jag som jobbat massor med stress/ork senaste åren har fått lära mig att tänka så här:

Om du låtsas att hela tävlingen skulle bli helt inställd, hur skulle du känna då? Besviken över att du inte fick chansen att starta eller lättnad över att du slipper starta? Däri har du svaret på vad du vill. :)

Jag är ofta superpeppad för saker jag planerar när det är lång tid kvar, men när verkligheten kommer ikapp tappar jag ofta bort varför jag ville göra den här saken för ett par månader sedan. Så för mig fungerar ovanstående bra.
 
Juste!! Har för mig vi gick banan väldigt mycket :D
Och i slutet promenerade vi med en viss hingst, som du blev väldigt förtjust i. :D

För att återkoppla till @Novali01 och @Krumelur så har jag inte lika långt till tävlingsplatsen så min dag blev ändå inte så lång som Krumelurs och dessutom var det min första tävling, så jag hade inte så mkt att jämföra med. :)

Problemet i Vinslöv är väl att de kör dressyr på tre banor (var det då iaf) och det var olika klasser på de olika banorna. En av banorna låg på terrängbanan, så det är ju svårt att starta terrängen innan de var klara på den. :p Dessutom är ju målet på hoppbanan så hoppningen måste ju vara klar innan terrängen. Då valde de att börja med ponnyklasserna i terrängen och det är ändå snällt mot barnen. :) När det väl blev dax för häst, så prioriterades barn och unghästar framför tanter som jag och det känns ändå som en ok prioritering även om min dag blev väldigt lång. Kanske skulle de göra som Öved gjorde förut och ha en dag m hoppning och dressyr och en med terräng? Eller som Krumelur sa, ha ponny en dag och häst en dag.
 
Hur skulle ni tänka?

Jag ska oxå rida en enda tävling i år och tänker att det är helt meningslöst egentligen att bara var med på en enda... Helt utan att ta din stress i beaktande alltså utan rent tävlingsmässigt. Egentligen är det ju bara du som kan svara på hur du kommer må och om det är värt det eller ej.
 
Kära Buke, får jag be om några kloka råd?
Vi har hemmatävlingar i helgen och jag har sett fram emot att starta, det är första (och kanske enda, i år) tävlingen för oss efter skador. Men just nu känner jag mig tyvärr inte alls peppad och behöver bestämma om jag ska rida eller inte.
Först, jag jobbar fredag 15-03 vilket innebär att jag anmält mig till söndag. På lördagen ska jag dock vara funktionär från lunch. Jag är också med i planeringsgruppen där jag är funktionärsansvarig, vi har haft kris och ont om folk så senaste dagarna har det varit mycket arbete med det. Jag känner mig jättestressad, och lite bitter för att detta innebär att jag ev inte orkar rida själv (jag vet- utan engagemang inga tävlingar...)
Jag har tidigare haft problem med stress vilket innebär att planering, struktur och kontroll är jätteviktigt, inte minst vid tävling (ni vet, alla rutiner inför, under och efter tävling). Har man en annan personlighet kanske denna situation kanske inte vara något problem.
Som sagt, för en vecka sen var jag skitpeppad på att starta, nu känner jag mest stress och undrar om det är värt det, å andra sidan kanske det är just den här tävlingen jag kan rida i år.

Hur skulle ni tänka?
Jag förstår precis hur du känner, vi har iofs inte haft ngn fälttävlan, bara dressyr - men när man ensam driver allt runt tävlingen är det nog så jobbigt. Jag är nära nervsammanbrottets gräns i två veckor ungefär... :rage::turd:

Jag tänker samma som Habina, hur hade du känt om tävlingen blivit inställd?
 
Jag som jobbat massor med stress/ork senaste åren har fått lära mig att tänka så här:

Om du låtsas att hela tävlingen skulle bli helt inställd, hur skulle du känna då? Besviken över att du inte fick chansen att starta eller lättnad över att du slipper starta? Däri har du svaret på vad du vill. :)

Jag är ofta superpeppad för saker jag planerar när det är lång tid kvar, men när verkligheten kommer ikapp tappar jag ofta bort varför jag ville göra den här saken för ett par månader sedan. Så för mig fungerar ovanstående bra.

Tack för dina tankar! Svårt att säga hur jag skulle reagera på inställd tävling, iom att jag både har ett ansvar som känns jobbigt nu, och ska tävla själv. Det är ju meningslöst att älta men hade jag kunnat välja skulle jag försökt ta ledigt från jobbet och/eller bett om ett annat ansvarsområde som inte innebär att vara tillgänglig hela tiden så nära inpå tävlingen. Men mitt eget tävlande är ju det enda jag kan välja eller välja bort som det är nu.
Kanske kan jag vänta några dagar till och se hur det känns..
 
Jag ska oxå rida en enda tävling i år och tänker att det är helt meningslöst egentligen att bara var med på en enda... Helt utan att ta din stress i beaktande alltså utan rent tävlingsmässigt. Egentligen är det ju bara du som kan svara på hur du kommer må och om det är värt det eller ej.

Jag har verkligen inte haft någon tävlingsplanering och känt att det får bli som det blir, men nu kände jag att det skulle vara så himla kul (och nära och billigt) oavsett om det blir något mer i år eller inte. Kolla formen lite liksom.
 
Tack för dina tankar! Svårt att säga hur jag skulle reagera på inställd tävling, iom att jag både har ett ansvar som känns jobbigt nu, och ska tävla själv. Det är ju meningslöst att älta men hade jag kunnat välja skulle jag försökt ta ledigt från jobbet och/eller bett om ett annat ansvarsområde som inte innebär att vara tillgänglig hela tiden så nära inpå tävlingen. Men mitt eget tävlande är ju det enda jag kan välja eller välja bort som det är nu.
Kanske kan jag vänta några dagar till och se hur det känns..

Ja, vänta och känn efter. Sedan får du ta med dig lärdomen till nästa gång, att (vet hur svårt det är!) inte ta på sig/planera för mkt åt gången.

Samtidigt upplever jag oftare att jag ångrar mig när jag strukit mig från en tävling, än att jag känt mig lättad när tävlingsdagen är över och jag inte tävlat.

Med det sagt har jag varken startat eller arrangerat fälttävlan, bara lokala dressyrtävlingar och klubbhoppningar. Lite skillnad. ;)
 
Jag förstår precis hur du känner, vi har iofs inte haft ngn fälttävlan, bara dressyr - men när man ensam driver allt runt tävlingen är det nog så jobbigt. Jag är nära nervsammanbrottets gräns i två veckor ungefär... :rage::turd:

Jag tänker samma som Habina, hur hade du känt om tävlingen blivit inställd?

Vi är ett bra gäng i planeringsgruppen, men alla har ju mycket (hade ju inte skadat med fler personer i gruppen iofs). Till vårens tävling var jag ensam på mitt ansvar och nu är vi två så det hjälper såklart. Men då skulle jag heller inte rida själv. Problemet är kanske att jag vill att allt ska vara så jävla perfekt och bra.
 

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 467
Senast: settis
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: zarmino
·
Mat Går det att få vanlig hårdost att hålla sig god mer än ett par dagar? Hur i så fall? Jag tycker att osten är god när jag precis öppnat...
2 3
Svar
45
· Visningar
1 530
Hästmänniskan Jag har varit en person som övertänkt väldigt mycket. En del ligger i att andra har pratat så mycket om vad som kan hända eller berättar...
Svar
2
· Visningar
716
Senast: Krummi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp