tävlingskläder

orion_x

Trådstartare
jag hoppas ju på att kanske snart hitta en sadel dådå, och till sommaren/hösten förhoppningsvis kunna komma ut och tävla lite. Jag äger dock ingen kavaj/skjorta/plastrong osv. Har ett par vita ridbyxor som jag fått av grannen så de får väl hänga med. Men resten saknas... Har en marinblå sammetshjälm, billig variant som är köpt på börjes, men funderar på att eventuellt byta så småningom.

Men vad ska jag ha för kavaj? Tänkte kolla runt lite i gbg på fredag:) men vill ha lite tips på färg m.m. Ska tävla dressyr:D . Vad passar bäst till min pålle? Har börjat fundera på att marinblått kanske inte är rätt tävlingsfärg för honom ändå:angel:

Här är lite bilder på hästen
http://codex.no-ip.com/~orion/e30.jpg
http://codex.no-ip.com/~orion/e37.JPG
http://codex.no-ip.com/~orion/e27.JPG

Så det jag tror att jag behöver är då, kavaj, skjorta och plastrong? Eventuellt så småningom ny hjälp, men det är inte första prio.. har lite dålig koll.. Ett år sedan jag läste reglementet:angel: . Set det för vitt ut med vitt shabrak? Fast det kanske blir konstigt om man har vita ridbyxor och cremefärgat shabrak.

Så fram med lite Ideer och tips. Dock är jag student...:angel: ;) och plånbok därefter:p

Sv: tävlingskläder

Det såg jättefint ut på första bilden :love: Helt perfekt med dom färgerna :D Jag tycker att om man tävla dressyr så ska man ha svart kavaj.. vad har du för sadel? den såg fin ut :D

Håller med Bellson_, första bilden var det jättesnyggt på!
Och när det gäller dressyr ska det vara stilrent: Svarta stövlar, svart hjälm(så småning om;) ), svart kavaj och vit skjorta!:idea:

Då blir det väl till att leta efter en välsittande svart kavaj då;) . Men plastrong ska man ha eller? Kan kan klara sig utan?

På första bilden är det en wintec pro, den passade dock inte rktigt så på andra bilden har han en Kieffer Master, som idag inte heller passar.. I nuläget så lutar det åt att det blir en albion vi ska ha. Dock inget bestämt.

Tror ni han skulle passa i en bredare nosgrmma, eller är det lagom med den som är på bilden?

lånar tråd lite :angel: .

Får man tävla dressyr lokal nivå iförd i jodhpur+ stövelskaft istället för stövlar?

Nu blir jag förvirrad. 2 som säger olika :crazy: , dessutom sa han i affären att man också får tävla i skor+stövelskaft, men vet inte hur mycket man kan lita på att det stämmer...

orion_x skrev:
Tror ni han skulle passa i en bredare nosgrmma, eller är det lagom med den som är på bilden?

Breedare :p. Klart att det går bra med den du har, men jag skulle bytt till en bredare....

Hoppsan! :o :angel: Det var jag som skrev fel...Det är i regional man måste ha stövlar, i lokal får man ha shortchaps och skor. :)

Jag har jodhpur och stövelskaft, bruna till å me..:p
Det går superbra! en sak som e viktig bara: Inga fransar eller trams på chapsen!;)

En fråga till, jag måste ha plastrong va? Ska ju försöka hitta lite utrustning imorgon på mässan:D Är det något som skiljer sig mellan skjortor som är för hoppning och för dressyr??

Rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att man får tävla på lokal nivå med jodhpurs och shortchaps utan fransar (och de ska vara i samma färg) men inte med stövelskaft.

Liknande trådar

Dressyr Här tänkte jag att ni skulle visa upp hur ni ser ut på tävling! :) jag vet att det finns en sån här tråd sen tidigare men tänkte att det... 2
Svar
24
· Visningar
11 546
Senast: Krockodil
·
Dressyr Jag är lite sugen på att köpa ny tävlingsutrustning till Maximus, kan bara inte riktigt bestämma mig för vilka färger jag ska satsa på...
Svar
6
· Visningar
1 164
Senast: _matulda_
·
Hoppning har en kieffer inzell dressyrsadel som passar fint till bägge mina hästar. Vill dock eventuellt ha en sadel till som travaen kan ha i...
Svar
3
· Visningar
874
Utrustning Jag behöver lite hjälp med vad jag ska ha på mig när jag tävlar på söndag. Jag har 3 olika alternativ. nr. 1 Ridbyxor: Creme Skjorta...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Cantilda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka