Tävlingsridbyxor

Sv: Tävlingsridbyxor

SONNENREITER "Turnier Rider" tävlingsridbyxa!! Lätt den snyggaste, ska satsa på att köpa en sån nästa tävlingssesong! fick ju "tyvärr" nya förra :)

Jag har ridit i "skitbyxor" på tävling i alla år och även hemma. Skaffade "riktiga" ridbyxor typ sista året jag red ponny att ha på tränig (marnblå) eftersom jag red såpass mkt att de andra bara blev utsletna hela tiden. Gillade pikeur skarpt när jag provade så d blev sådana helskodda för att de skulle hålla längre. Har ett par nya nu och skulle skaffat likadana (laguna) i vitt men då fanns de visst bara i andra modeller. Som dock skulle vara likadana som när på fikorna. Men samma storlek på dem var alldeles för stora (80) o en strl mindre (76) var lite för små. Men min kära mor övertalade mig om att prova ngra andra, bland annat cavallo som jag HATADE förra gången jag provade ridbyxor och det var tur :love: Köpte ett per chirac o de sitter kanonbra (80)! Så jag slår ett slag för cavallo ;) Och jag rider bara i helskott.

Så klart att det är, tyckte dock att det var rätt av mig att säga det också ;)

Låter som ett bra val om du tävlar både hoppning och dressyr för annars måste du ju ha ett par till dressyren och ett par till hoppningen och då skenar priset iväg :(

ja de blir för dyrt o köpa 2 par nu.. iofs såkan de vara bra o ha 2 iom att man blir skitig.. iaf jag!!!

men de får bli senare.

Mountain horse! Låg i midjan. När det gäller märke av ridbyxor så bryr jag mig inte för man ser ingen skillnad om de är hööks eller cavallo.

Men det viktigas är inte märket (tycker jag) utan att de är sköna och snygga. (gäller för det mesta ridbyxor). Och att du trivs i dem!

mm och just därför tycker jag att du skall överväga om det är oskodda eller helskodda du vill ha (nej nu skall jag sluta tjata ut dig med samma sak hela tiden).

Jag har ett par billiga och ett par Euro Star. Köpte ett par dyra och ett par billiga :p

Har haft jättesvårt att hitta ridbyxor (vita) med låg midja, men mina eurostar är låga och jättesköna. Vita ridbyxor har en förmåga (i varje fall när jag har dom) att bli VÄLDIGT smutsiga och då håller dom kanske längre om man köper ett par dyrare då det blir ett par tvättar...

jag sku iaf INTE köpa Mountainhorse...
hade ett par sånna helskodda, var noppriga efter 2 tvättar, o man måste ju lixom tvätta vita ridbyxor, sällan dom hålls rena....
dessutom var dom obekväma. BLÄÄÄÄÄÄ

Helskodda Pikeurbyxor med hög linning är de bästa byxor jag haft.
Rider bara dressyr numer och de är supersköna sitter kanonbra man klarar sig undan skav och är mjuka även när de är nytvättade....

akta dig för mountain horse helskodda!! måste rida i dom MINST en gång före tävlingen om dom är nytvättade (ibland känns det inte värt det) blir sjukt hårda!! däremot hade jag för ett par år sen blå av samma märke som inte alls blev hårda..kanske för att jag använde dom varje dag?

jag har olika. 2 cavallo (1 vit 1 créme) 2 equiline (vita) sn nåra andra jag typ inte använder. de dom jag använder mest!

som jag inte sa, så är hon min kompis o jag vill varna henne.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 207
Senast: Capybara
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 407
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 853
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka