Tävlingsträns?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linn_89
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 826
L

Linn_89

Jag och min foderhäst ska tävla 2-3 april... Nu är det så att jag måste köpa ett nytt träns åt honom som vi har när vi tävlar och tränar (Hans är riktigt risigt).

Klassiskt och enligt många tråkigt vill jag ha bred nosgrimma med vitt foder, (svart med silverspännen).. Eg. skulle jag kunna köpa ett kandarträns bara nackremmen går att ta bort...

I alla fall, finns det någon där ute som kan tipsa om ett fint, billigt träns med bred svart-vit nosgrimma..

Om jag inte får något bättre tips tänkte jag beställa kandaret från hööks...

Sv: Tävlingsträns?

kolla på ridsportshopen.com detta kostar 358:-
D4201.JPG

Sv: Tävlingsträns?

Jag har nyss fått hem mitt Jacsonträns i från Lillhästen i Stav.
Jag beställde det bruna med mässingsspännen, modellen heter Boheme.
Beställde dock även hem en extra remontnosgrimma, också Jacson eftersom
jag hellre vill ha den. Men det är ju olika vad man föredrar..

Tränsen finns i brunt och svart, i vanlig rostfristål/silver samt i mässing.

Tränsen är utav VÄLDIGT bra kvalité i jämföreslevis med priset. Jag har dock stött på ett par Jacsonträns där framför allt nosgrimman varit en aning stel, men båda mina (den som satt på tränset och den extra som jag skickade efter) var kanon! Jätte mjuka och fina!, jag är jätte nöjd! Ser mycket dyrare ut med... :p

Mitt träns, modell boheme kostade endast 220:- på Lillhästen. Dock utan tyglar, dessa köpte jag extra (vanliga vävribb) för 90:-. Rekommenderas!!!!

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 365
Islandshäst Jag hoppas jag lägger den här tråden rätt... Visste inte om jag skulle lägga den här eller under "Hästutrustning", men eftersom det...
Svar
8
· Visningar
2 539
Senast: Minett
·
Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Dressyr Hej, Min ponny behöver ny remontnosgrimma. Köpte ny lackade aachen nosgrimma i somras efter att ha provat rida på en ca 3 månader, och...
Svar
18
· Visningar
3 335

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Dalmatiner
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka