tävlingsutrustning till skimmel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare knasenknas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 1 721
K

knasenknas

vad tycker ni är snyggast att ha som tävlingsutrustning till en skimmel? Alltså färg... bild?

Sv: tävlingsutrustning till skimmel

Grått tycker jag är fint, och svart sadel och träns.
Blått går också bra på en skimmel.

Har man en skimmel med nyanser av brunt i pälsen (typ flugskimmel el liknande) så kan man ju ha typ sand eller beige schabrak/luva mm. och brun sadel/träns.

Senast ändrad av en moderator:

blått passar skimlar i..
Hade bruna (mörkbruna) i hoppning/terräng o svart i dressyr.
sen gillade jag lysfärger när ja red ponny så då fick de bli orange ,gult, rosa.. osv..
fast inte på stor häst!!!

men blått o svart passar .. sen beror de på om d e en mörk elle vit...
för på mörka kan gult vara väldigt snyggt.. men de får inte bli för överdrivet..

nu förtiden vill jag bara ha stilrent. så inte hästen ser ut som en julgran.

tror ni det blir fint med typ creme färger?

jag har brun läder utrustning, och sen cream... *super snyggt*

Brunt läder
Cremefärgat schabrak
Ryttare ska ha marin hjälm o kavaj, svarta stövlar.
Cremefärgade ridbyxor o handskar.

Tror att blått schabrak, blå/ svarta benskydd, svart utrustning och blå kavaj hjälm...hade vatt snyggt..

sen vill jag ha bilder på en skimmel i en snygg färg med dressyr VOJLOCK och schabrak..

Senast ändrad av en moderator:

Jag tycker att marinblått är snyggt. Men sedan beror det ju på vilken variant på skimmel du har. En nästan vit/flugskimmel tror jag till exempel inte är så fin i creme-färgad utrustning. :smirk:
Bild:
http://i6.photobucket.com/albums/y249/md5krist/tegarid.jpg
Schabraket är faktiskt mörkblått, fast det ser lite mörkare ut än vad det är på bilden tror jag.

Grått är också väldigt snyggt till en skimmel!

hon är nästan helt vit, bara små små prickar på halsen och lite varstans på kroppen..

Det mesta utom vitt och ljust ljusgult typ är ju snyggt på skimmlar, lite beroende på hur skimmelfärgen verkligen ser ut(kan ju variera en del). Men man kan ju verkligen ha det mesta!

Svart eller grått till en ljus skimmel, så himla snyggt. Kanske lite tråkigt, men det är snyggt ;) Sen ska du ha svart läder utr.

Grått:
Grå kavaj och grå hjälm, vita ridbyxor, svarta stövlar
Svart:
Svart Kavaj och svart hjälm,vitaridbyxor, vita ridbyxor

Tycker inte det är snyggt med creme/beige eller liknande färger till skimmel. Vitt är ingen höjdare på de flesta heller.
Sedan beror ju allt på vilken färg skimmeln har. Min ena tex är på väg att ljusna men har en del mörkt kvar. Han klär bäst i brunt läder då ser han mörkare ut, har han däremot svart läder ser han själv blesigare/ljusare ut i färgen.
Marinblått shabrak har jag (och marin kavaj). När en skimmel får på sig ett vitt shabrak så tycker jag alltid att de inte ser vita ut själv längre för så vita som ett kritvittshabrak är de sällan. Creme och beigt fångar effektivt upp varje tendens till dessa nyanser i pälsen vilket inte är så snyggt.
Marinblått, Mörkgrönt, Vinrött är nog de enda färger jag skulle använda till skimmel.

Jag har en gråskimmel och min utrustning går i svart schabrak i vitt med gråkant sen har jag grå kavaj och hjälm.

Väninnan (har också skimmel ljusare grå än min) och hon har blått och svart)

Rött kan vara väldigt snyggt på en del skimmlar. Dock inte på min då hon såg väldigt skitig ut istället ;)

Tkr grått är fint till de flesta skimlar, men det passar bäst på de skimlar som är helt eller nästan helt vita. Alltså inte flugskimlar kanske.
Även mörkblått tkr jag är jättefint på alla skimlar!

Liknande trådar

Avel Tjodelo! Jag har ett antal hästar som jag umgås med som är helvita skimlar, de föddes alltså svart och blev helvita direkt, vet inte...
Svar
3
· Visningar
724
Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 323
Senast: Silje
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 911
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?