Te + laptop = katastrof?

asfaltsflickan

Trådstartare
F*n också. Fick en hostattack med munnen full av te och givetvis hamnade en del på min älskade nya laptop. Tyckte inte att det var mer än några droppar och jag torkade av den snabbt som attan, men så började pekaren åka omkring över skärmen och sedan lade pekplattan av helt, följd av tangentbordet...

Har stängt av datorn och lagt den uppochner för att vätskan inte ska leta sig ännu längre ner i den. Finns det något mer jag kan göra? Hur länge ska jag vänta innan jag kan prova att sätta på den igen? Finns det en liten chans att den kan hämta sig av sig själv när den har torkat eller är det dyr reparation som gäller (för garantin lär ju knappast täcka te-olyckor)? Snälla någon säg att jag inte har pajat datorn som jag slet och sparade i över ett år för att kunna köpa... :cry:

Sv: Te + laptop = katastrof?

Du har nog antagligen inte pajat hela datorn oavsett, skulle tro att det "bara" är tangentbord å pekplatta som bråkar (för datorn dog ju inte?). Det bästa hade varit om du kunnat skruva isär och torka torrt, men det är ju lite svårare på en bärbar.

Om den skulle bråka efter några dar, så hör med ditt försäkringsbolag om din hemförsäkring har någon "drulle"-del.

ingen försäkring på datan? alltså försäkring för nått man jsälv råka orsaka. det brukar ju vara billigare än att stå för hela kostnaden själv.

Jag råkade ut för det med min förra laptop. Först fungerade inte några tangenter, men efter några timmars upptorkning så fungerade alla tangenter utom backspace. Den började fungera först ett halvår senare.

Hav förtröstan med andra ord!

Gud vad skönt att höra att det finns hopp ändå. :bow: Jag har inte vågat slå på den igen ännu, väntar ett tag till för att vara riktigt på den säkra sidan. Tur att jag har min gamla stationära, även om den är gammal och senil och inte riktigt orkar med längre.

Jag ska kolla mina försäkringar om den skulle visa sig ha tagit bestående skada av detta, men jag är ganska säker på att jag inte har något drulletillägg och då blir det ju till att betala reparationen själv. :crazy: Någon som vet vad det kan tänkas gå på att fixa tangentbord och pekplatta på en laptop?

Och drulleförsäkring ska tecknas omgående, jag behöver uppenbarligen en. :p

"Drulletillägg" ingår åtminstone i min hemförsäkring, utan att jag behövde beställa nåt extra.

Det ska jag göra! Såg även nu när jag började söka att mitt bolag har studentrabatt, så då har jag ännu ett skäl att kontakta dem.

Nu ska jag nog försöka få upp modet att starta laptopen och se hur den har klarat sig. Schrödingers dator - så länge jag inte startar den är den både trasig och hel... :D

YES, min älskling verkar ha återhämtat sig helt! "Musknapparna" är lite lite sega men i övrigt verkar allting fungera felfritt.

*SÅ lättad* :laugh:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka