teamchasing ??

I

iingentiing

vad är teamchasing ? en polare till mig som håller på med FT nämnde detta för mig, men jag har ingen aning om vad de är... :confused::confused:
 
Sv: teamchasing ??

:idea:Kan det vara när ett lag ska hoppa hindrena allihopa samtidigt? Har sett sånt på tv från Falsterbo.
 
Sv: teamchasing ??

jag har ingen aning, men det låter ju rätt vettigt :D
 
Sv: teamchasing ??

Alltså, de hoppar inte över alla hindrena samtidigt utan ekipagen hoppar samtidigt över hindrena. :rofl:
 
Sv: teamchasing ??

Jag har tävlat i teamchasing.
Vi var ett lag på fyra ryttare. Tävlingen går runt en terrängbana med ett tjugotal hinder.
Alla (i laget) startar på en gång, man följer varandra över hindren eller hoppar samtidigt om hindren är tillräckligt breda. Det är bra att ha en modig och hoppvillig häst i täten så att de andra följer efter och inte vägrar. Man får felpoäng för vägran eller om någon ryttare faller av. Tiden brukar tas när sista ryttaren i laget är över mållinjen.
Snabbaste tiden med minst felpoäng vinner. det kan gå ganska fort.
 
Sv: teamchasing ??

detta låterju hur kul som hälst :D men det måste bara rätt farligt ändå? :S
 
Sv: teamchasing ??

detta låterju hur kul som hälst :D men det måste bara rätt farligt ändå? :S

Ska bli mycket spännande att se om det fortfarande kommer att kunna ordnas Teamchasing och Falsterbo Hunting.... skoj? jo, säkert

Farligt??? ja, definitivt :eek: raka motsatsen till allt säkerhetstänk

Men JW & co får säkert nån :idea: att ordna det som internationell klass eller "uppvisningsklass" och då gäller inte våra TR längre :cool:
 
Sv: teamchasing ??

falsterbo huntingen kmr vara i år :D kollade deras program för i år innan idag :D stog dock inget om teamchasing i deras program, läste dock inte så noga :angel:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Hört om Vinted och tittar nu, men det är bara säljare från Polen? Har ni använt sidan? Är det något vettigt?
2
Svar
26
· Visningar
2 883
Senast: Rosett
·
Övr. Hund Jag har alltid sagt vissla men hörde det sagt som vishla. Vilket är rätt? Det senare p.g.a. zätat? Och när jag ändå håller på...
Svar
10
· Visningar
823
Senast: Sel
·
Dressyr Eftersom det ändå diskuteras dressyren här. Läser endel på t.ex Eurodressage och där har det kommit upp ett nytt ämne för mig. Att många...
2
Svar
20
· Visningar
2 150
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp