Teamsmysterier

Jag är bukes sämsta pedagog.

Inse att det inte går att kopiera länken så den fortfarande förblir en länk.
Tex. du har ordet Länk och det är klickbart.
Du kopierar det och det blir fyra bokstäver. L Ä N K. Hur jag än gör så blir det bara bokstäver. Ingen URL.
Men du måste få fram länken text och kopiera den. Den behöver ju inte gå att klicka på. Håll in
Jag är bukes sämsta pedagog.

Inse att det inte går att kopiera länken så den fortfarande förblir en länk.
Tex. du har ordet Länk och det är klickbart.
Du kopierar det och det blir fyra bokstäver. L Ä N K. Hur jag än gör så blir det bara bokstäver. Ingen URL.
De borde ju kunna välja att kopiera länkens adress. Inte ordet Länk.

Sen kan förstås du ju gå genom den fungerande länken och hämta länk till mötet därifrån.
 
Men du måste få fram länken text och kopiera den. Den behöver ju inte gå att klicka på. Håll in

De borde ju kunna välja att kopiera länkens adress. Inte ordet Länk.

Sen kan förstås du ju gå genom den fungerande länken och hämta länk till mötet därifrån.
Jag får inte fram texten. Jag kan inte omvandla länken till bokstäver och tecken.
Kunde jag det vore allt enkelt.
 
Jag är bukes sämsta pedagog.

Inse att det inte går att kopiera länken så den fortfarande förblir en länk.
Tex. du har ordet Länk och det är klickbart.
Du kopierar det och det blir fyra bokstäver. L Ä N K. Hur jag än gör så blir det bara bokstäver. Ingen URL.
Man brukar kunna högerklicka på länken och välja ”kopiera länk” (eller dylikt, minns inte exakt ord). Alltså inte vanliga ”kopiera”.

Annars:
Klicka på länken så att den öppnas. Om den öppnas i ett webbläsarfönster: Markera och kopiera adressfältet, klistra in i ett mail och skicka till dig själv. Om den öppnas i Teams bör du se länken där någonstans och isf kunna dela den med dig själv.
 
Man brukar kunna högerklicka på länken och välja ”kopiera länk” (eller dylikt, minns inte exakt ord). Alltså inte vanliga ”kopiera”.

Annars:
Klicka på länken så att den öppnas. Om den öppnas i ett webbläsarfönster: Markera och kopiera adressfältet, klistra in i ett mail och skicka till dig själv. Om den öppnas i Teams bör du se länken där någonstans och isf kunna dela den med dig själv.
Jag har skrivit det redan men det gick inte sa tanten
 
Gå till trådstarten. Jag kan inte få över länken till ett mail. Det var min första lösning - som inte funkade.
Men ja det kan du ju. Gå in i mötet, där kan du kopiera en länk (genom att skriva in din mail adress och skicka inbjudan) eller bara kopiera länken där.
 
Men ja det kan du ju. Gå in i mötet, där kan du kopiera en länk (genom att skriva in din mail adress och skicka inbjudan) eller bara kopiera länken där.
Aha. Så jag kan bjuda in trots att jag inte administrerar ("äger") mötet?
Det ska jag testa nästa gång.
 
Länken sändes till en sluten grupp deltagare. Jag fick tillgång till länken via inbjudan direkt till mig. Dirigerades till en sida där länken fanns.
Ja men ingen vet ku vem som klickar på länken. Det är ju inte du som fått en länk till din mail utan en länk har placerats ut.

Förstår du skillnaden?
 
Ja men ingen vet ku vem som klickar på länken. Det är ju inte du som fått en länk till din mail utan en länk har placerats ut.

Förstår du skillnaden?
Jag når länken via en inloggningssida dit jag dirigeras från min mail. Den är min personliga sida som ingen annan än jag och administratören har tillgång till.- Den sidan når ingen utomstående. Varje deltagare har en egen sådan kontaktsida.
 
Jag når länken via en inloggningssida dit jag dirigeras från min mail. Den är min personliga sida som ingen annan än jag och administratören har tillgång till.- Den sidan når ingen utomstående. Varje deltagare har en egen sådan kontaktsida.
Jo jag vet. Jag tror inte du riktigt förstår vad jag menar.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har hamnat i ett ekorrhjul när jag ska hjälpa min åldrige far att få ordning på hans iPad... Han fick den för tre år sen - inte...
2
Svar
26
· Visningar
1 403
Senast: Elementary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp