Tecken på att kattungar är på väg?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare linabergmer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 251
L

linabergmer

Min katt ska ha kattungar, vet dock inte hur länge hon har gått med dom, katter går väl ungefär 60 dagar? Finns det några tecken på när det närmar sej att föda? Hur länge efter sen när hon har fött dom kan man vänta med att sterilisera henne?

Tacksam för svar!

Sv: Tecken på att kattungar är på väg?

En katt går i snitt 65 dygn. Under 60 är det mycket ovanligt att dom är klara inuti, över 70 börjar det bli dags för medicinsk hjälp.

Det vanligaste är att magen sjunker ner. Honan ser tunnare ut uppifrån. Slemproppen går, om man hinner se den.

Sv: Tecken på att kattungar är på väg?

Okey, mån mer som kan se det pånågot annat sätt? När kan man sterilesera?

Liknande trådar

Övr. Katt En familj hittade en kattunge högst upp på Ölandsbron. Det sägs att den gått dit själv men det kan den väl inte ha gjort? Hur många...
Svar
2
· Visningar
537
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
626
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Jag har en exotic idag som alltid varit innekatt, 4 år. Hon är numera kastrerad och har börjat gå ut med gps, och när jag och hundarna... 2
Svar
37
· Visningar
2 192
Senast: Mia_R
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka