Tekniktolerans i sambo förhållande

Det skulle inte fungera hos mig; har heller inte något önskemål om samboskap. Här finns inte någon TV, stereo eller högtalare - endast en laptop. Vitvaror etc är integrerat i inredningen och dolda.
 
Det får vara snyggt eller gå att gömma med snygga lösningar och vill inte ha en stor jäkla kabelhärva som samlar damm. Funkar alldeles utmärkt med min tekniknörd.
 
Ha ha, det säger man bara tills man flyttar ihop med någon som har en hel serverhall i sovrummet :P och verktyg istället för bestick i kökslådorna. Men det är ju lösbart utan att någon behöver göra sig av med saker.
Haha, samma här, men serverrummet är för tillfället i TV-rummet :rofl: Räknar till ehhm, fem datorer och sen en hög med ja jag vet inte riktigt vad det är "serverrack" typ med massa platta saker (servrar kanske..). Ah och jag ska vara utbildad inom IT :angel: Har dock noll koll på hårdvara, nätverk osv. :o

On topic: Jag bryr mig inte alls :p
 
Jag tänker att mitt fritidsintresse påverkar inredningen lite mer :angel:

Ja, jag tycker ju liksom man får parta på det. Jag har ju hund. Som min sambo som tur är tycker är underbart. Men många hade ju kunnat känna annorlunda.
Jag har också ett helt skåp i köket fullt med te och tekoppar.
Jag har en miljard kläder och skor. Och lika mycket smink och sminkbord etc.
Sen har jag ju häst. Det är ju inget man förvarar inne huset. Men det finns ju en hel del lådor i magasinet. Och just nu har vi 2 sadlar och ett par ridstövlar liggande i ett förvaringsrum.
Utöver det så målar jag och gör diverse annat estetiskt. Det leder till mkt prylar.
Nu ser också huset ut som tomtenissar kräkts juldekorationer här iom att jag blir glad av det.

Så vill sambon ha sitt jox framme/inne får man väl liksom bjussa på det.
 
Jag kan inte klaga om jag får en sambo, vilket inte kommer hända på ett bra tag! men jag har mycket saker framme.
 
Jag ser på teknik som på annan inredning om jag flyttar ihop med någon. Dvs i de allmänna ytorna typ kök/ vardagsrum tänker jag att man kan ha saker båda gillar. Medan man kan ha varsin egen hörna/ rum för sina hobbyprylar. Jag har mkt saker inom musik/handarbete etc. Och jag är så pass bortskämd idag att jag inte skulle flytta ihop med någon om man inte kan ha varsitt hobbyrum.
 
Jag gillar det minimalistiska. Inte förtjust i att leva överbelamrat. Men generellt - kan jag köpa en sadel för 18´, så säger jag inget om min partner köper en TV för samma summa. Vi använder egna pengar till den egna hobbyn.

Däremot om det tas multum från det gemensamma kontot så att vi plötsligt inte kan betala hyran för att partnern vill ha en högtalare... eller om det innebär farligheter typ sladdar överallt som katterna kan tugga på. Det är något annat.

Min partner är utelivsmänniska så jag har inte det problemet. Han är mer för att köpa tält och spritkök i såna fall. Vilket går att fälla ihop och förvara bekvämt undangömt i förrådet.
 
Mycket hög tolerans. Jag menar, jag bor ju inte själv i huset. Vi har två stora Dali 850. Fantastiskt ljud men fula som stryk.

Håller med om att dom vara fula som stryk... du har rätt hög smärttröskel ändå :D

156 cm höga högtalarstaplar. Cervin Vega överst.
Jag anser att det är något för lågt.

Cervin vega är inte vackra. Men dom går säkert att spela högt ... :D.
Vad har dina partners haft för åsikt om dom ?
 
Däremot om det tas multum från det gemensamma kontot så att vi plötsligt inte kan betala hyran för att partnern vill ha en högtalare... eller om det innebär farligheter typ sladdar överallt som katterna kan tugga på. Det är något annat.
Är det verkligen möjligt att gömma alla kablar för katterna ? Mkt går att gömma med kabellister. Men till 100% är väl inte så enkelt?
 
Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?

Så länge han inte gnäller om stallkläder kommer jag aldrig gnälla om teknikprylar. Även om det är att föredra ju mindre de är såklart. Men är det viktigt för honom så är det självklart han ska få ha det. Man ger och man tar. Inte bara tar.
 
Ja, frågan är hur stor tolerans har ni för era partners teknikintressen och hobbyn.
Stora högtalare, datorer, Tv, m.m. Hur viktigt är det med design och estetik på tekniska prylar i hemmet ?
Idag verkar det ju mode med att tekniken ska integreras allt mer i hemmet. Alltså finnas där men inte synas för mkt.
Vad anser ni ?

Bara det inte är sladdar överallt så är det lugnt.
 

Liknande trådar

Relationer Det finns nog några på det här forumet som kommer ihåg mina tidigare trådar och hela spektaklet runt dessa. Jag vill börja med att säga...
2
Svar
30
· Visningar
4 012
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp