Telefonskräck

alazzi

Trådstartare
Jag måste få klappa mig själv på axeln nu. Ingen annan gör det ändå. Skulle ringa ett viktigt samtal i oktober och idag lyckades jag tvinga mig själv att ringa. "Bara" kämpat med detta sen den 2:a oktober...Och när jag väl ringde så var det inte ens svårt. Snacka om att ha hjärnspöken. Jag hade 3 samtal att ringa nu i oktober och nu har jag klarat av 2. Det första lyckades jag faktiskt göra den 2:a oktober men sen tog orken slut. Så nu har jag bara ett samtal kvar som måste göras denna månad. Nästa vecka gör jag det sista (sista denna månad) samtalet.

Tacksam för onlinebokning. Det är en skänk från ovan när det finns.

Försöker beta av jobbiga saker men det tillkommer ju ny skit hela tiden så man är ju aldrig klar. Tar så mycket energi.
 
Bra jobbat!

Jag tycker också telefonsamtal är lite jobbigt när man ska ringa om vissa saker. Även om jag inte skulle kalla det skräck .
Men jag drar mig för vissa samtal.
Konstigt nog är det bättre med jobbsamtal.
 
Mycket bra jobbat TS!

Jag är likadan, jobbsamtal går dock bättre för då går jag liksom in i en roll. Dock tappade jag hörseln 2018, så sen dess har jag typ inte pratat i telefon. Nu har den dock kommit tillbaka nästan helt, men inte helt vilket gör att jag har ännu mer ångest över att prata i telefon så det finns en risk att jag inte hör ordentligt... men med rätt hörlurar och säga till i början av samtalet så går det helt okej, vilket underlättar då jag letar nytt jobb och alla envisas med telefonintervjuer!
 
Bra jobbat :banana:hatar åxå att ringa samtal. Vissa går bättre men andra drar jag mej för. Har tänkt ringa min hyresvärd hur länge som helst nu för att få i gång elementet i köket. Men jag kommer bara på nya ursäkter till att inte hinna ringa varje gång
 
Starkt jobbat! :heart
Jag ogillar också att ringa! Ibland att messa också, även till vänner. Om det gått för långt tid mellan bygger det liksom upp ångest som gör att det går längre tid, som gör ångesten värre, som gör att jag skjuter upp det... Ond cirkel.
 
Starkt jobbat! :heart
Jag ogillar också att ringa! Ibland att messa också, även till vänner. Om det gått för långt tid mellan bygger det liksom upp ångest som gör att det går längre tid, som gör ångesten värre, som gör att jag skjuter upp det... Ond cirkel.
Precis så är det. Vissa samtal går lätt meddans andra känns omöjliga. Jag har gått och laddat mentalt alldeles för lång tid för dessa samtal så det gör problemet onödigt stort. Och det är inga konstiga samtal egentligen, bara min hjärna som spökar.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 989
Senast: Sasse
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: yamyam
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 909
Senast: ptr
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 758
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp