tempen på häst.

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Pretty_Fly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 031
P

Pretty_Fly

vad är den normala tempen på en häst?
jag har helt glömt bort det! helt sjukt att man kan det men jag har inte tempat mina hästar på länge då dom inte sett sjuka ut eller så...
idag misstänkte jag att min ena hade feber o tog tempen. 37.9. är det feber eller är det ofarligt?

Det är ofarligt. De brukar ha en normaltemp på mellan 37-38 men kan även ha 38,2 men över det så ska du bli lite orolig. det bästa är om du tar tempen på hästen när du vet att h*n är frisk så stt du har just hans/hennes normaltemp...

okej.
jo jag tog tempen på henne när hon var frisk men det var ett bra tag sen så jag kommer ej ihåg vad den låg på :(

tempade inte henne idag då jag ej hade misstanke om feber längre.... men jag skall tempa henne i morgon ändå för säkerhets skull.

Liknande trådar

Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 043
Hästvård Hej. Vår häst gick på bete i fredags, idag när vi tog in han så visa han inget men vid ridningen så va han såååå trött, efter så...
Svar
7
· Visningar
697
Senast: matson
·
Övr. Hund Idag har jag vart sämsta matten ever känns det som. Jag har vart så sjuk att det vart helt omöjligt för mig att röra mig. Har haft 40... 2
Svar
30
· Visningar
1 704
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 247

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka