Tennisarmbåge

Min tennisarmbåge tog 1,5 år att bli helt smärtfri ifrån men fortfarande efter 2,5 år kan jag känna av den om jag "pressar" den. Som krattning, köra bil långa sträckor. Men nu förtiden blir jag smärtfri med lite vila.

För mig vände det när jag tog hjälp av sjukgymnas.

Tennisarmbåge går över på 2-3 år, förutsatt att det är det man har och att man slutar med det som underhåller problemet.

Hyaluronsyra är jag skeptisk till. Om den skulle klara sig genom matsmältningskanalen intakt, undrar jag dels hur den skulle kunna ta sig in genom tarmväggen och sen i oförändrad form veta vart den ska och hur den skulle dämpa inflammation i ett muskelfäste.
Ja jag har slutat på det jobb som jag fick det från. Fast nu får jag ont av småsaker också.

Haha jag tänker att hyaluronsyra är bra för hela kroppen, men att det hamnar i hela kroppen och inte enbart där. Men jag har ingen aning

Haha jag tänker att hyaluronsyra är bra för hela kroppen, men att det hamnar i hela kroppen och inte enbart där. Men jag har ingen aning
Inget tyder på att hyaluronsyra har effekt hos människan, varken som kosttillskott (där misstänker jag att Cilla har rätt, att det spjälkas i matsmältningen) eller som ledinjektioner (funkar på häst, men inte på människa).
Källa: föreläsning av apotekare

Liknande trådar

Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 228
Senast: NilHe
·
Kropp & Själ ...hur började era symptom? Och hur gamla var ni? Jag har de senaste två åren fått värk i fingrarna från och till, speciellt när det är...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Norma
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
154
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
216
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka