Bukefalos 28 år!

Teoretiskt prov jägarexamen

Zack

Trådstartare
hade tänkt vänta till nästa år med att påbörja jägarexamen men är nu sjukskriven och är ungefär endast tillåten att vila och läsa :(

Klarar man det teoretiska provet med teoriboken som grund? Och om man har lite läshuvud? :D Har inte möjlighet att utföra den praktiska delen nu, men behöver jag den för att bli godkänd på det teoretiska?
 
Min man har precis tagit jägarexamen och han använde sig bara av boken/böckerna samt ljudbok i bilen till och från jobbet, han gick alltså ingen kurs eller så för teorin.
Du måste ta teorin innan du får göra det praktiska, jag vet inte om man har någon viss tid på sig efter att man har blivit godkänd på teorin och innan man gör det praktiska, men jag tror inte det.
 
Är man van att läsa in material, så är det nog inga problem. Det finns också både gratissajter och betalsajter, där man kan träna inför jägarexamen.
Det teoretiska provet måste vara avklarat innan man kan få skjuta upp, så det blir hur som helst rätt att plugga för det först.

Behållningen med att "gå kurs" är att man får möjlighet att diskutera och vända och vrida på allehanda frågor, och om man som jag går en lång kurs på studieförbund, och så ordnades det också med sådant som utflykt till en jaktmark för att konkretisera sådant som kulfång, hur ett pass fungerar, eller åtgärder för viltvård, besök av representanter från Jägareförbundet som pratade om lagstiftning och andra regler, besök av erfaren jägare (förutom kursledaren, också erfaren jägare) som pratade om jaktformer (t.ex. toppfågeljakt) som inte är så vanligt i södra Sverige...
 

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 161
Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 267
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
33 237
Senast: Habina
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 852
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp