Hogwarts 2098 (Ulvlek)

Jag vill också säga att jag gjorde ärliga försök att dra egna slutsatser och skriva egna teorier de gånger jag röstade. Även om det blev lite svagt på fredagen på grund av att jag behövde släppa leken för mitt mående så gjorde jag ändå mitt bästa inför alla röstningarna.
 
Om jag fortsätter spinna på tråden. 🙂

Hur har det varit för er båda…liksom på ”andra sidan”?
Det har varit en lurig lek även för oss. Vi har fått läsa rollistan några gånger.

Men vi har också all information om vad som händer bakom kulisserna så vi förstår varför deltagare handlar som de gör ibland även om de också ibland beter sig orimligt.
 
Om jag fortsätter spinna på tråden. 🙂

Hur har det varit för er båda…liksom på ”andra sidan”?
Jag kan bara svara för mig, men det speciella med just denna lek var att väldigt mycket var nytt. Art och jag har gjort ganska många lekar tillsammans och de är alltid twistade på något sätt eller har nya roller. Men den här var lite annorlunda i och med att vi mer eller mindre tog bort alla goda specialroller och lade de förmågorna på föremålen samt införde dueller.

Duellerna var faktiskt spännande även ur vårt perspektiv. Sen blev det väldigt mycket rolltolkning. Vad hade jag egentligen skrivit i beskrivningarna av föremålen? När @heffaklumpen INTE lynchades var ett typiskt sådant fall. Vi diskuterade länge vad utfallet skulle bli. Att Heffa inte skulle dö var klart, men sen då? Eftersom det inte stod i beskrivningen att bägaren skulle stoppa lynchen (vilket t ex rollen borgmästare brukar kunna göra) beslöt vi att bägaren gav ett skydd som gjorde att lynchen "studsade av" och därmed gick vidare till nästa kandidat, när det nu fanns sådana. I fallet käk finns det inga alternativ så där dör ingen om det tilltänkta offret är skyddat. Och så vidare.

Sen blir det alltid bryderi runt balansen när det gäller nya roller (eller föremål). Vi blev väl lite oroade när diademet försvann redan första dygnet. Men sedan redde ju balansen ut sig hyfsat bra i alla fall.
 
Seg läggning av ungarna här, så fick läsa den spännande duellen i efterhand.
Tack för en kul, om än väldigt förvirrande :p, lek.

Vi tar inte lika långt uppehåll till nästa gång va?
 
Det låter bra att det finns enklare lekar också! :)
Haha, kanske ska akta dig för lekar med mig som LL om du vill ha enklare lekar. Jag är rätt analytisk lagd, och trivs (särskilt som god) bäst i lekar där det finns många möjliga scenarion som kan ha lett till ett visst utfall som man kan vrida och vända på för att lista ut folks roller, som du kanske märkde på mitt teoriande i denna leken. Tycker också det är kul med många specialroller, särskilt dom som inte används så ofta. Därför brukar mina lekar innehålla rätt mycket sånt. Höjdpunkterna är den jag höll i som hade en spelare som var ensam på en tredje sida och kunde vinna själv, som en del av de goda eller som en del av de onda, beroende på utfall i leken. Och senast var det en lek där alla hade specialroller på både onda och goda sidan, men rollistan var dold vid start och deltagarna fick bara reda på vilka roller utöver deras egna som fanns efterhand som folk lynchades och käkades, för då avslöjades även vilken den dödes roll var.
 
Tack båda och sorry qitis att jag röstade på dig. Jag är inte avskräckt iallafall men däremot hade jag velat ha mer tid för leken än vad jag hade och ork för det blev svårt att hänga med i alla vändningar när jag skulle läsa ikapp allt på kvällarna. Att inte ens kunna gå in och läsa på dagen mer än innan jobbet gjorde att det kändes lite tufft att reda ut allt.
För mig så var detta en lek som tog extra mycket tid, dvs jag brukar inte behöva lägga så mycket tid på teoriande och läsande. När det är större lekar (fler deltagare) och/eller mycket nytt/specialroller så brukar det ta mer tid eftersom det är mer att sätta sig in i, fler möjliga utfall osv. Sen hände det mesta mellan typ 20.45-21.30 så det blev ju väldigt intensivt och där tror jag att många (även erfarna) spelare tyckte att det var svårt att hänga med i svängarna :)

Men som sagt, både du och Harrysen var jätteduktiga!
 
För mig så var detta en lek som tog extra mycket tid, dvs jag brukar inte behöva lägga så mycket tid på teoriande och läsande. När det är större lekar (fler deltagare) och/eller mycket nytt/specialroller så brukar det ta mer tid eftersom det är mer att sätta sig in i, fler möjliga utfall osv. Sen hände det mesta mellan typ 20.45-21.30 så det blev ju väldigt intensivt och där tror jag att många (även erfarna) spelare tyckte att det var svårt att hänga med i svängarna :)

Men som sagt, både du och Harrysen var jätteduktiga!
Ja det med tiden!?! Första dagen jag skulle rösta var det ju kaos, det hade varit lättare för mig om DL var klockan 14, typ 😂.

Kom på nu att det hade kanske varit smart att läsa igenom någon gammal ulvlek först, men det kan jag ju göra nu!

Specialföremålen var svåra! Jag kämpade med att förstå rollerna så jag fick lägga föremålen lite åt sidan för att ha en chans att hänga med.
 
Ja det med tiden!?! Första dagen jag skulle rösta var det ju kaos, det hade varit lättare för mig om DL var klockan 14, typ 😂.

Kom på nu att det hade kanske varit smart att läsa igenom någon gammal ulvlek först, men det kan jag ju göra nu!

Specialföremålen var svåra! Jag kämpade med att förstå rollerna så jag fick lägga föremålen lite åt sidan för att ha en chans att hänga med.
Tipsar om att man kan lägga röst tidigt innan DL om man inte vet om man hinner sedan. (Look who is talking 🙈) Man kan alltid ändra röst om man inser att den första var uppåt väggarna
 
Ja det med tiden!?! Första dagen jag skulle rösta var det ju kaos, det hade varit lättare för mig om DL var klockan 14, typ 😂.

Kom på nu att det hade kanske varit smart att läsa igenom någon gammal ulvlek först, men det kan jag ju göra nu!

Specialföremålen var svåra! Jag kämpade med att förstå rollerna så jag fick lägga föremålen lite åt sidan för att ha en chans att hänga med.
Ja, jag hade dåligt samvete fram till typ dagen för DL3 för att jag kände att jag verkligen inte haft den tiden jag hade velat ha. Kände mig helt lost och hade typ lika gärna kunnat heta "heffa-med-noll-koll" :rofl:

Men som @qitis sa så kan man alltid rösta tidigt som "säkerhetsröst". Vi har vi rätt sena matvanor här och äter ofta middag någon gång mellan 20-21.30, så jag behöver ofta rösta innan det. Sen hinner jag inte alltid in innan DL och det gör ju att mina röster kan se konstiga/misstänkta ut, men är man här så är det ju lätt att ändra sin röst vid behov :)



@qitis när jag började leka så hade du fortfarande för vana att rösta precis innan DL. Visserligen inte absolut i sista sekunden som jag hört historier om, men typ 1-2 min innan DL. Och VARJE GÅNG satt jag och var tokstressad i ditt ställe. Är lite tacksam över att du inte röstar SÅ sent längre så slipper min puls hoppa upp på typ 150 (även om du så klart får rösta precis när du vill) :rofl:
 
Tipsar om att man kan lägga röst tidigt innan DL om man inte vet om man hinner sedan. (Look who is talking 🙈) Man kan alltid ändra röst om man inser att den första var uppåt väggarna


Så gjorde jag en av gångerna i den här leken. Jag hade inte hunnit gå igenom alla deltagare och visste inte om jag skulle hinna in mer i leken. Men det var tydligen också misstänkt på något vis att göra så som jag aldrig riktigt fattade varför?
 
Q lyckades gå om mig till sist, men vill notera att trots att vi dog i torsdagskväll/fredags morse och alltså missade 2 hela speldyng är vi i topp, ens utan att räkna hur mycket vi skrivit i goda lyan sen dess :rofl:
Screenshot_20230910-223640.png
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 578
Senast: Lobelia
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 438
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 213
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 869
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp