Teorin till BE-körkort

Cyllene

Trådstartare
Nu har jag bokat uppskrivningstid, men jag har inget häfte/bok med vad som gäller för just BE-delen. Måste jag gå via en körskola för att få tag på det?

Jag har allt till den vanliga teorin och har gjort ett gäng provtester och klarat alla, så på två veckor ska jag nu lyckas lära mig det som handlar om tungt släp. Bara jag kan hitta vad det är jag ska lära mig.

Tacksam för all hjälp!

/C

Sv: Teorin till BE-körkort

Jag har köpt min på körskolan, har inte sett den någon annanstans men prova att söka på ISBN-numret:
ISBN: 91-85409-43-X

(sitter just nu och tokpluggar så jag hade den framför mig :D )

Annars kan vi kanske byta bok med varandra?
Jag saknar B-boken och skulle behöva kolla igenom den! :idea:

Jag skrev upp för tre v sedan. Körde upp ifredags..
Gick via körskolan då jag även håller på att ta lastbil. Köpte distanstest via körskolan att göra hemma. Där kunde men välja bara fas Fordon eller slutest mm. för att öva på just det avsnitttet som man hade svårt för...
100:- för 20 test. Tyvärr kan jag nog inte "köpa ut" till dig nu när jag har klarat det. och mina tio jag har kvar är redan "sålda" till en annan.
Men det mesta på teorin är faktiskt ren basic körning som du hade med bil. Jag tror inte att tio frågor handlade om bil o släp.

Du skulle kunna låna mina böcker tills den som ska ha dom av mig blir färdig att fixa lämpet...

Det finns rätt mkt teoriböcker att köpa på vissa sidor på internet också. men jag vet inte om de är bra för jag har inte provat något annat...

Boken har jag tappat bort! :crazy:

Vad kostade boken på körskolan? Får väl snällt ta och pallra mig dit! Suttit och tragglat vägmärken nu. Fy vad dålig jag är på sånt! :(

Teoriprovet.nu har så du kan öva lite frågor och vägmärken på nätet. Kanske inte världens bästa sida men frågor är där iaf...
Sedan har korkort.com ett provtest man kan göra gratis för att prova på. De påminner mkt om dom distanstesten och det som finns på körskolan.
Tyvärr tyckte inte jag att frågorna var lika enkla som de på testen men jag klarade ju det vilket var det bästa....

Har även lite fusklappar jag fick till uppkörningen på skolan... Hjälpte mkt kan jag säga!
min inskrivning gick på 1200:-, då ingick böckerna. Teoriprovet 180:- och uppkörning 680:-
+ att jag tog en dubbellektion för att göra manövereringen och gå igenom säkerhetskontrollen. 1250:- inkl uppkörningsavgiften på deras fordon.
Inte så jättemkt pengar för ett körkort...

BE-boken kostade 200 kr så det var ju inte någon smärtsam summa direkt :-)

Okej, det var ju överkommligt! Får inhandla den imorgon. Nu har jag avhandlat fler vägmärken samt gjort ett till teoriprov.

Jag har som tur är "Bonniers trafikskola" på CD. Innehåller allt möjligt, genomgång av det mesta samt hur mycket övrningar som helst.

Jag har gjort två hela teoriprov och klarat både. Det sista gjorde jag nyss och hade en halvtimme kvar när jag var klar. 57 av 65, behöver 52.

Det märks att jag har svårt för de frågor som tillhör de kapitel jag inte gått igenom än. Med andra ord får jag ta ett kapitel i taget!

*kl*
En liten fundering..om jag har b-kort och vill övningsköra med någon som har BE, hur funkar det då?
Måste jag ha lämp? och måste handledaren gå en sån där kurs som man måste för att vara handledare för B-kort?

Du behöver ha ett lämp. Handledaren behöver inte gå urs men naturligtvis ha BEbehörighet

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 502
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 319
Senast: Edla
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Sharpless
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 581
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka