Johanna1988

Trådstartare
Bästa Termomuggen?

Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny. Enda nackdelen med denna är att den ”lång och smal” så den skramlar runt lite i mugghållaren i bilen. Primus går bort av motsatsen (för tjock för att sitta bra i mugghållaren).

Vill ha en som är:
Helt läckagesäker!
Inget skruvlock, ska kunna öppnas lätt med en hand.
Gärna handtag

Tips??
 
Bästa Termomuggen?

Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny. Enda nackdelen med denna är att den ”lång och smal” så den skramlar runt lite i mugghållaren i bilen. Primus går bort av motsatsen (för tjock för att sitta bra i mugghållaren).

Vill ha en som är:
Helt läckagesäker!
Inget skruvlock, ska kunna öppnas lätt med en hand.
Gärna handtag

Tips??
Min absolut bästa är Stanley, håller värmen bra, lätt att dricka ur, lätt att diska och helt spillsäker!

Screenshot_20240207-222203_Chrome.jpg
 
Min partner är helt lyrisk över hans Stanleymugg, som kan ligga ner hursomhelst när han är ute och jagar utan att läcka samt håller värmen. Jag hittade en sån i jobbets internshop men har inte hunnit testa den än.
 
Nu hittade jag de bästa jag hittat. Vi fick dessa på jobbet en sommar. https://www.elgiganten.se/product/h...p/termos/tefal-termos-k3081114-svart/K3081114

de håller värmen länge. Skall jag dricka de närmaste timmarna behöver jag låta locket vara borta mer än 15 minuter. Dricker man med jämna mellanrum är det efter 4/5 timmar lagom varmt att klunka. Jag testade en natt kokade vatten på kvällen och det var lagom varmt klockan 5 på morgonen att klunka tet. Men då hade det varit orört under natten.

Den har aldrig läckt och används varje dag i minst 7/8 år.
 
Nu hittade jag de bästa jag hittat. Vi fick dessa på jobbet en sommar. https://www.elgiganten.se/product/h...p/termos/tefal-termos-k3081114-svart/K3081114

de håller värmen länge. Skall jag dricka de närmaste timmarna behöver jag låta locket vara borta mer än 15 minuter. Dricker man med jämna mellanrum är det efter 4/5 timmar lagom varmt att klunka. Jag testade en natt kokade vatten på kvällen och det var lagom varmt klockan 5 på morgonen att klunka tet. Men då hade det varit orört under natten.

Den har aldrig läckt och används varje dag i minst 7/8 år.
Den sitter bra i mugghållaren med?
 
Bästa Termomuggen?

Jag har en från Thermos som jag använt i tio år kanske, men efter nästan daglig andvändning tänker rjag nog en ny. Enda nackdelen med denna är att den ”lång och smal” så den skramlar runt lite i mugghållaren i bilen. Primus går bort av motsatsen (för tjock för att sitta bra i mugghållaren).

Vill ha en som är:
Helt läckagesäker!
Inget skruvlock, ska kunna öppnas lätt med en hand.
Gärna handtag

Tips??
Jag har en Frank Green. Helt läckagesäker, jag har den liggande i väskan full med kaffe utan problem, stötsäker och tålig. Håller värmen bra. Finns i många olika färger.

IMG_4009.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 059
Senast: nullo-modo
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 740
Senast: lundsbo
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 044
Senast: Bapelsin
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 537
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp