Termoridbyxor

Tagliabue

Trådstartare
Jag spinner vidare lite på chapstråden och är på jakt efter något riktigt varmt så jag överlever vinterträningen på min kuse, som ska fortsätta gå sina galoppintervaller troligast i vinter för att vara fit for fight inför en kommande sommar ;)

Meen .. jag är väldigt frusen av mig och bor tyvärr i kallaste hålan tror jag, iaf enligt mig, men minst -20 grader må ju grejerna tåla. Givetvis kommer jag bli varm av ridningen med, men vill helst inte börja med att försöka tina upp innan man blivit ordentligt varm :P

Hur som haver, sitter och glor på H'rze nu och ser att dom har några Termoridbyxor, dessa ska vara gjorda av softshell och fodrade med fleece, frågan är om de är varma?

Vad ska man annars satsa på i vinter?

Sv: Termoridbyxor

Jag köpte ett par ridbyxor i softshell med fleeceinnersida på internet häromdagen, så jag kanske kan svara på din fråga om ett par dagar :angel:

(skämt åsido. Jag håller tummarna håååårt för att det ska vara ett bra köp. Vill ha varma ridbyxor för de dagarna som jag är lite mindre sleezy än mjukisar med underställ...)

Nu har jag inte horse utan Jacsons men jag antar att det är samma.
Jag tycker inte att de är särskilt varma. Jag tycker inte heller att det ger någon bra komfort. Blir man varm så blir det svettigt och klibbigt på benen. Jag har använt mina ett fåtal gånger just därför. Det enda som är bra med dem är att de står emot blåst lite mer än vanliga ridbyxor gör.
Softshell är också riktigt halt i sadeln.

Köp ett par riktiga termobyxor är mitt råd. Fult och bylsigt, ja, men varmt.

Senast ändrad:

Jag har haft thermobrallor(från ullared, skitsköna med bra passform) tjockjacka, halsduk,mössa under hjälmen, underställ närmast kroppen+ tjockstickad tröja över, batteridrivna vantar och strumpor(:love::love::love:) Överlever de långsamma skrittpassen i den här utstyrseln, snyggt är det inte men funktionalbelt. Är distansryttare kan ju tilläggas så det är rätt länge jag är ute.

Funderar dock på att köpa en overall i år.

Jag beställde ett par "vinterridbyxor" från Horze förra året men fick skicka tillbaka dom då det var den konstigaste passformen jag någonsin sett; typ storlek 38 i midjan och 44 över rumpa/höfter :crazy: Har svårt att se vem som passar i sånna ärligt talat...

Jag har ett par ridbyxor med softshell och tycker att dom är varmare än vanliga ridbyxor, men jag skulle rekommendera ett par hela chaps över också. Och iom att mina är helskodda så upplever jag ingen halhet mot sadeln som någon annan nämde. :p
Jag har haft dom i nästan 10 år och dom är fortfarande hela och lätt vattenavvisande om det inte ösregnar.

Jag har börjes termoridbyxor. Okej med tanke på priset, varma är de definitivt och man sitter bra i dem, passformen däremot är jag inte helt lycklig över, fick gå upp en strl för att längden skulle passa och jag tror de "växte" lite för de satt uppe bra i början men inte längre.

Jag var lite sugen på de där som MH har, men en kompis köpte dem och de höll inte länge alls så jag vill inte lägga de pengarna på byxor som inte håller ihop.

Jag kör overall. Vi hade vissa dagar -27 i stallet och då är det VÄLDIGT skönt att krypa in i sin overall. Vet inte riktigt hur de är att rida i. Vi hade inte kommit igång med ridningen. Kan tänka mig att det kan vara bylsigt med att benen kanske åker upp, jag vet inte men så borde det kanske bli med vanlig termobyxor också. Jag är inte särskilt vacker i min svarta overall med gult varseltyg+reflexer men jag bortser från det när det är under 7 grader kallt. Då är funktion viktigare än glamourfaktorn.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka