Terränghoppning & att tävla

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare aanabanana
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 081
A

aanabanana

Hej:)

Jag undrar ifall det är någon här som vet om någon klubb i närheten av Jönköping där det finns möjlighet att börja träna terränghopning. Letat jättelänge och inte hittat någon i hela landet. Vill verkligen börja men vet inte hur. Det verkar mest bara finnas möjlighet till detta på ridläger för barn :S . Har inget intresse av att börja tävla utan vill bara prova på hur det är.

Eller om ni som håller på med terränghoppnig har lust att berätta hur ni började.

Sen undrar jag också om detta med att tävla. Behöver man verkligen tävla för en klubb? Kan man inte få tävla som privatperson. Alltså för sig själv. Det tycker jag skulle kännas mycket bättre då man slpper vara bunden till klubben.

jättetacksam för svar
/Anna

Sv: Terränghoppning & att tävla

Ring till någon fälttävlanstränare och fråga var de har träning nästa gång. Lista på tränare finns på Ridsports hemsida, sök dig fram där. Lämpligen ringer du någon som bor i närheten av dig.
För att få tävla på tävlingar anordnade av klubbar som är med i svenska ridsportförbundet så måste man ha grönt kort och licens (och fälttävlanskort), och för att få det så måste man vara med i en klubb. Du kan alltså inte tävla som "privatperson".

Sv: Terränghoppning & att tävla

tack så jättemkt :D
ska göra ett försök

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 832
Senast: Nepenthe
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 894
Senast: Red_Chili
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 610
Senast: Lady_S
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 978
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈