Teutonia mistral

wtf

Trådstartare
Vi var och kikade lite på en teutonia mistral idag, vi gillade den utseendemässigt och den kändes stabil.
ett stort plus var att den blir liten och smidig ihopfälld och att det är en lift på den (vi bor i lägenhet).

nackdelen kan väl vara att den var lite liten kanske, frågan är ju hur länge bebis kan ligga i liggdelen? och hur länge kan man använda sittdelen innan man behöver köpa en ny vagn?
är det en bra vagn i övrigt?
 
Sv: Teutonia mistral

Jag har en teutonia fun, supernöjd. Tilde får fortfarande plats i liften men när hon vuxit ur den kan man plocka ur madrassen ur liften och fästa i sittdelen så blir den lite minder och med ombonad.

När kommer erat barn? Är ju himla skillnad på att ligga i t-shirt och shorts i liften eller om man behöver overall.

Vi får plats med vagnen + hundbur i vår v70.

Vad är det för hjul på mistralen? Ska ni klättra mkt i trappor rek jag lufthjul för jag har punkteringsfria med luftkanal och de känns lite stötiga när man klättrar ner.
 
Sv: Teutonia mistral

Nu har jag ju bara hunnit provköra min vagn en gång så jag kan ju inte hjälpa så mkt... Har köpt en teutonia cosmo med babyskydd o adapter till den med så att jag ska få ut maximalt av vagnen ;)

Köpte den liggdelen som man byter ut helt- just för att den ska få plats lite längre. Lift i sittdelen blir ju mindre och kostade samma så varför slita på sittdelen från början då?
Jag tycker att vagnen är jättesmidig. Har den mest som sovplats inomhus dagtid då jag har en äldre ute i trädgården o stallet. Stadsbesöken för finvagnen har jag inte kännt för ännu ;)

Jag tror att jag kommer att köpa en smidig sittvagn så fort den lilla börjar hoppa in o ut... Därför kvittar det nog om den är större. Tror att man ändå vill byta o då är det ju ett toppenandravärde på dessa vagnar om man kollart på annonssajter :)
 
Sv: Teutonia mistral

Köpte den liggdelen som man byter ut helt- just för att den ska få plats lite längre. Lift i sittdelen blir ju mindre och kostade samma så varför slita på sittdelen från början då?

Liften till sittdelen kan man plocka isär och använda som minimizerdyna och vissa även som vinteråkpåse.
 
Sv: Teutonia mistral

Vi har en Teutonia Mistral som Sverigevagn, jag och dottern har alltid tyckt om den. stadig och stabil. Det är dock en äldre modell (2004) och ganska tung och klumpig att ta med i bilen, men det verkar dom ändrat nu.
 
Sv: Teutonia mistral

hårdliften el mjukliften?
det var ju iofs smart.
Barnen brukar ju ändå inte vilja ligga ner så länge och sittdelen har ju som bekant liggläge så man byter nog till den innan den är urväxt ändå...
 
Sv: Teutonia mistral

våran bebis kommer i slutet av november :)
mistralen har 4 lika stora hjul och man kunde välja tubeless eller luftdäck om man ville.
vi kommer inte att köpa en ny vagn utan det blir en begagnad, frågan är ju från vilket år den börjar bli smidigare?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 865
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 332
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 342
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp