Bukefalos 28 år!

Textur i hår

Nej, har nog inte testat den. Bra pris med! Men det finns 2 olika färger på förpackningarna, vet du vad som skiljer?
Nej hittade ingen skillnad. Jag har den ljuslila. Tittade snabbt på Axéns hemsida och där kunde jag inte hitta den andra färgen på sprayflaskan, så kanske har de bytt utseende?
 
Jag har också glansigt och glatt hår. Om jag vill göra något med hela håret använder jag saltvattenspray. Vill jag få en klämma/hårnål att sitta kvar ordentligt använder jag Maria Nilas Power powder.
 
Får kolla på dom. Har testat den snurrade typen av snodd tidigare, men de har ju glidit ur eftersom de inte går att dra åt.
Jag vill bara ha textur vid behov och på ställen där det behövs.

Ja, det krävs ju att man har precis passande tjocklek för att det ska fungera. Vill jag ha en fläta att hålla en hel dag brukar jag fläta med tex en bit yllegarn hela vägen, och fästa snodden i så att det blir mer friktionsyta.

Kom på nu att osis pudervax varit väldigt bra också, när det gäller att få grepp på specifika ställen. (Men jag står fast vid att man inte kan göra så mycket om man har håret silikonat av tex balsam, då fäster inte produkterna heller.)

Själv blekte jag ju slingor för ett par år sedan, och upptäckte den positiva bieffekten att håret blev formbart. 😁
 
Ja, det krävs ju att man har precis passande tjocklek för att det ska fungera. Vill jag ha en fläta att hålla en hel dag brukar jag fläta med tex en bit yllegarn hela vägen, och fästa snodden i så att det blir mer friktionsyta.

Kom på nu att osis pudervax varit väldigt bra också, när det gäller att få grepp på specifika ställen. (Men jag står fast vid att man inte kan göra så mycket om man har håret silikonat av tex balsam, då fäster inte produkterna heller.)

Själv blekte jag ju slingor för ett par år sedan, och upptäckte den positiva bieffekten att håret blev formbart. 😁

Inget silikon i varken schampo eller balsam.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vill egentligen inte starta en debatt om kosttillskotts verkan eller ej men inser att det är svårt att låta bli. Jag har, av skäl...
2
Svar
21
· Visningar
1 418
Senast: gammalek
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 915
Utrustning Min shettis har märkbart varit störd av sin tjocka päls (väldigt kliig, vill rulla sig när hon rör sig etc), men hon har inte kommit...
Svar
16
· Visningar
1 121
Senast: Ise
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 922
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp