Thåström

Jag har biljett till Orionteatern i Stockholm. Ser fram mot det. Vi såg honom i Köpenhamn för att se honom i en mindre lokal, men tågresan dit hade gett mig så ont i ryggen att jag hade svårt att ta till mig allt.
Kuriosa, jag var på spelningen med Imperiet på Orionteatern i februari-85 som filmades, och då och då dyker mitt 17-åriga jag upp bland publikbilderna.

Det är bara några dagar sedan jag tittade på Imperietspelningen från Orionteatern på Youtube senast! Underbart.
 
Lyckliga ni som har ert kvar, det var som alltid en magisk upplevelse med lite andra låtar än på den större touren i våras. Kul att det blivit så bra med nya konstellationen i bandet också, Isbergen lyfter tyvärr aldrig riktigt för mig i studioversionen men gör sig SÅ mycket bättre live. Och så avslutade de med en av mina favoriter från senaste albumet, Södra korset. Och en del gamla favoriter däremellan. :love:
 
Jag har också biljett till Orionteatern, är så pepp! Har mest sett honom på större ställen, men lyckades få se honom på Debaser Strand för några år sedan. Det var trångt och svettigt, men helt fantastiskt!
Den var jag också på! Det är så han ska ses, inte på arenor. 2014 spelade han i Berlin på ett litet ställe och jag var där och stod längst fram. Bättre blir det nog inte.
 
Ha, här fanns ju Ebba the movie också!


Men nu uppvärmning inför i morgon, med (ännu en) repris på Orionteatern 1985. Alltid lika orimligt bra! Och så nostalgiskt befriande det är när man ser en publik där alla bara njuter av upplevelsen utan att maniskt behöva filma den samtidigt. (bra jobbat @Görel :D ) Det var till och med några på bion idag som kände sig manade att filma av eller fota delar av filmen som något slags bevis på att de verkligen var där. :crazy:
 
Nu har jag sett filmen, det var en upplevelse. Såg den tillsammans med vänner som jag känt sedan Imperiet var aktiva.
Det var intressant inte bara ur en nostalgisk synvinkel.

Det var kul att komma ihåg alla spelningar man var på som finns med i filmen (och se sitt ungdomsjag i publiken), jag kom t ex inte ihåg att Palme talade på ANC-galan.

Det var väldigt väl utförda intervjuer. Det märks att Balsam och Thåström känner varandra sedan länge, det är nog de bästa intervjuer jag någonsin sett med honom. Jämfört med de pinsamma gamla intervjuerna som var inklippta.

Sen uppskattade jag intervjuerna med Stry. Jag insåg tidigt att jag tyckte att hans låtar många gånger var
ännu bättre än Thåströms, och är fortfarande ett stort fan (i somras åkte jag t o m till Malmö för att se honom live, jag bor i Stockholm).

Ingen av oss hade koll på att de spelat på Kuba, vi kom vara ihåg engagemanget för Nicaragua. Just detta det politiska uppskattade jag mest med filmen, det var det som gav den relevans som mer än bara nostalgi. Tänkte först att det enbart skulle vara nostalgi, jag såg Imperiet första gången 1983 när Stry fortfarande var med, och sista på Grönan 1988 vilket jag tror var den näst sista, men det blev så mycket mer.
 
Ja det var en slående lättintervjuad Thåström, det är man inte bortskämd med! Och mer av ett väl genomarbetat tidsdokument med Nicaragua m m än Ebba the movie. Det märks att den fått ta sin tid att göra klart. Full salong på Helsingborgsbion och mycket nöjd publik även här.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp