The Following

Sv: The Following

Okej, då missade jag det. Och det känns lite ologiskt, med tidsaspekten som jag nämnde. Då var det Joe som gjorde det under tiden han var fri?

Tyckte det var lite svårt att hänga med när de upptäckte passagen mellan lägenheterna och allt som hände i samband med det. Men jag fattade också som att hon dog.

Men Joe styr ju hela sin "story" från fängelset, så han måste väl inte varit fri Han har ju gott om marionetter att manövrera. :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: The Following

Sarah dog redan i första avsnittet. Jacob och Paul kidnappar henne för att Joe ska få avsluta vad han en gång påbörjade. Hennes kropp syns i slutet av första avsnittet när Joe blir arresterad igen.


Yeej, då har vi löst det problemet, tackar! ;)
 
Sv: The Following

Att skriva om saker som redan ligger ute är ju ingen spoiler. Ser inte att det står i trådstarten att detta är en tråd för bara det som sänds i svensk tv?
 
Sv: The Following

Eftersom jag är TS så kan jag säga att jag INTE vill diskutera eller veta något mer än det vi ser på svensk TV.

Annars blir ju hela nöjet med att se serien förstört. Tycker det är rätt självklart.
Läser någon en spännande bok som jag redan läst så berättar inte jag slutet på den.
 
Sv: The Following

Att skriva om saker som redan ligger ute är ju ingen spoiler. Ser inte att det står i trådstarten att detta är en tråd för bara det som sänds i svensk tv?
Det är väl ganska vedertaget att om man skriver om avsnitt som ligger före kanalsändningar så är det spoilers. Att saker ligger 'ute' innebär inte att det är tillgängligt för alla.
 
Sv: The Following

Okej, då missade jag det. Och det känns lite ologiskt, med tidsaspekten som jag nämnde. Då var det Joe som gjorde det under tiden han var fri?

Ja, precis. Som jag förstod det så flyttade Jacob och Paul till just det där huset för att skapa ett förtroende men också för att kunna göra den där passagen mellan husen. Hon var ju 'the one that got away' så att säga och just därför sparade dom henne åt Joe.
 
Sv: The Following

Känns som man behöver se avsnitten flera gånger för att inte missa alla detaljer... :D

Detaljer som man vara avgörande för den fortsatta handlingen.
 
Sv: The Following

Ja, det är många detaljer och ALLT har en mening, kanske inte i samma avsnitt men man inser det senare.

SORRY att jag spoilade:cry: skainte ske igen, lovar. Fattar inte hur ni som följer TV4 stpr ut, jag skulle bli toooookig efter de första avsnittet om jag inte fick veta mer:D

I fortsättningen får jag komma ihåg vad som hänt i "era" avsnitt vs "mina";)
 
Sv: The Following

Ja, precis. Som jag förstod det så flyttade Jacob och Paul till just det där huset för att skapa ett förtroende men också för att kunna göra den där passagen mellan husen. Hon var ju 'the one that got away' så att säga och just därför sparade dom henne åt Joe.

Ja, så långt är jag med också ju, men jag trodde inte at hon dog där, jag trodde hon blev bortförd. Tycker att hon gavs mer utrymme där i början än vad Joes fru gavs, jag trodde hon hade en större roll i det hela liksom och missade totalt att hon faktiskt blev dödad av Joe där.
 
Sv: The Following

Fattar inte hur ni som följer TV4 stpr ut, jag skulle bli toooookig efter de första avsnittet om jag inte fick veta mer:D

Jag följer mängder av serier usa-tid och streamat. Men vissa saker sparar man på. The following ser jag via tv4 play, någon dag eller två efter det sänts eftersom jag jobbar oregelbundet och vissa saker vill man ha som små 'karameller' i tillvaron och njuta av i takt som bjuds. Att skövla igenom säsong efter säsong blir ganska trist när man inte kan prata tv med annan än folk på nätet liksom.
 
Sv: The Following

Åh jag älskar det :D Tittar aldrig på TV, när jag har en ledig lucka på några timmar plöjer jag igenom några avsnitt direkt... Pratar aldrig tv med vänner heller, dessutom kollar de inte på samma saker jag tittar på:)
 
Sv: The Following

Fattar inte hur ni som följer TV4 stpr ut, jag skulle bli toooookig efter de första avsnittet om jag inte fick veta mer :D

Jag resonerar lite likadant.
Sedan många år tittar jag på tv/serier när jag har tid, det är extremt sällan jag tittar på något efter tablå och jag följer inga serier utan sträckäter dem säsongsvis.

Nu senast stängde jag och sambon in oss i drygt två dagar och tittade på Game of Thrones hela säsong 1 & 2. Nu väntar vi på att säsong 3 ska bli mogen att plockas.

The walking dead och Dexter brukar jag ta när jag är sjuk eller tar mig lite tid för batteriladdning.

Gällande the following så gillar jag Kevin Bacon mer än serien. Serien är ok men inte tillräckligt bra för att jag ska följa den med bägge ögon = det blir i regel skärmdelning.
 
Sv: The Following

Ja, så långt är jag med också ju, men jag trodde inte at hon dog där, jag trodde hon blev bortförd. Tycker att hon gavs mer utrymme där i början än vad Joes fru gavs, jag trodde hon hade en större roll i det hela liksom och missade totalt att hon faktiskt blev dödad av Joe där.

Tyckte också att hon verkade ha för stor roll för att försvinna så snabbt? Är ni verkligen säkra på att hon är död? :p
 

Liknande trådar

Kultur Jag har precis sett The curious case of Natalia Grace och blev sugen på fler dokumentärer. Ge mig era bästa tips.
Svar
2
· Visningar
231
Senast: SkorpSmulan
·
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: 95johsv
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 284
Senast: Rosett
·
Fritid Jag letar efter en färg som är så vit som möjligt i dagsljus, fäster på syntetmaterial som fejkskinn och tål väta. Det finns mängder med...
Svar
0
· Visningar
116
Senast: Septicemia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp