The Sims 2

S

Scarlet

F-rbaskade The Sims! :mad: Det spelet krånglar då alltid.

Igår kväll när jag skulle spela Studentliv så hänger sig spelet i kvarteret och när man är inne på en tomt, det blir färgflimmer och man ser små streck och pixlar i "avvikande" färger när man rör sig över kvarteret.

Jag struntade i det och försökte i stället fixa det idag, laddar ner patchar osv. men det hjälper inte. Tröttnat, avinstallerar The Sims 2 Studentliv och kör The Sims 2 utan, funkar inte heller. Samma problem. Avinstallerar även The Sims 2 och städar igenom datorn. Installerar om The Sims 2 (efter ännu en massa krångel med smutsiga skivor :smirk:) men problemet finns kvar! :( Får tipset om att avaktivera anti-virus programet när jag kör. Så jag avaktiverar Norton och spelar sen. The Sims funkar utmärkt och efter fem minuter utan krångel :banana: så stänger jag ner och installerar Studentliv igen. Startar Studentliv men kommer på att jag glömde avaktivera Norton! Klickar ner spelfönstret, avaktiverar men problemet finns kvar. Stänger då av The Sims, kollar så Norton är avaktiverat och startar igen.

Men det hjälper inte! :eek: Spelet hänger sig var femte sekund.. färgerna blir fel. Gaah :cool: Ingen som har någon aning om varför det beter sig såhär? Jag vill ju spela :(
 
Sv: The Sims 2

det är nog ditt grafikkort som håller på att ge upp, försök dock först med att uppdatera drivrutinerna till det.

alternativet är överhettning, och ju mer jag tänker på det ju mer tror jag på det. ta och DAMMA UR datorn, dammsug absolut inte. ta gärna tryckluft, lyft ut den på gatan, och blås ur den rejält, speciellt alla kylflänsar.
 
Senast ändrad:
Sv: The Sims 2

Tack för tipsen. Men igår dog datorn totalt.
Hårddisken crashade.

:p Jättekul.
 
Sv: The Sims 2

Hur kan överhettning annars märkas?
Tänkte eftersom vår dator får ryck ibland, går inte alls nånting och det är sällan det funkar med spel öht.
 
Sv: The Sims 2

jadu, datorn stinker bränt, erm, prickar på skärmen, ibland bara hängningar på "random" oftast beror det på att en fläkt pajjat eller att det bara är überdammigt i datorn.

att spel sällan fungerar med den vet jag dock inte, kanske saknas direct x på den.
 
Sv: The Sims 2

För både Sims ettan och tvåan är det bäst att ha en överkvalificerad dator, dvs oerhört mycket RAM och processor samt HD, då hänger den sig mindre och det går snabbare att röra sig mellan de olika vyerna.
 
Sv: The Sims 2

Hur går det för dig med spelet? Har alla problem lossnat?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jaha, från mitt kärleksfulla grundläge blev det visst en störtkrasch ner i vansinnet....:meh: Eller ska jag kanske bara se det som ett...
Svar
0
· Visningar
324
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
Tjatter Knappt har Katniss och Peeta hunnit hämta sig från Hungerspelen där de båda tack vare Katniss list lyckades överleva, förrän de ställs...
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
55 289
Senast: bollen__
·
Äldre Nu startar jag en väldigt känsligt ämne men jag har på sistone blivit väldigt involverad i detta på alla håll och kanter och känner att...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
16 829
Senast: Bison
·
IT & mobiler Jag vet inte huruvida tråden ligger rätt eller inte, men det kändes som den mest rimliga platsen att lägga den på. Hur som helst. Jag...
Svar
5
· Visningar
1 403

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp