The Sims 3

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Fragile_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 14 414
F

Fragile_

Någon som har testat? Är det något att ha eller inte?
Är sjukt sugen på att köpa det, men att lägga 400 kr på det bara sådär är jag inte lika sugen på. :p

Sv: The Sims 3

Ja och är man Simfrälst och har dator för det så ja igen :D
Den går otroligt snabbt och smidigt vilket är underbart bara det.
Jag förhandsbokade det till dottern men jag spelar när hon sover :angel:

Kunde inte låta bli att förhandsboka det, är faktiskt riktigt kul!
Men tycker grafiken är lite dålig med suddiga kanter på möbler mm, beror på min dator dock :mad: Kan man göra något för att förbättra? Hjälper det att uppdatera grafikkortet t.ex. eller ändra skärmens inställningar/spelinställningar?
Datorn är ju ganska ny/hög prestanda och Sims2 funkade utmärkt.

Då en fråga till er som redan provat, kan man ha husdjur i the sims 3? ni vet hundar och katter t.ex?

Och kommer det komma olika spel till som i the sims 2?

Bara fisk i runda skålar. Fiskarna kan man meta upp själv om man inte vill slösa penga. Dom behöver matas. Skålarna köper man ur katalogen.

Jag var lite missnöjd först, men det växer. Gillar interaktionen med människor man möter.

Det enda som jag tycker är negativt är att jag som använda ultrasnabb mycket i Sims 2 tycker att det går skitlångsamt i Sims 3 när de är på jobbet eller sover. Knappen ultrasnabbt till aktivitetens slut (nr 4) blir ju inte alls särskilt snabb. Igår vek jag tvätt samtidigt som simmen sov :idea:

Jag lånar din tråd för att ställa en fråga.

Hur bra dator behöver man ha för att kunna spela sims 3 "smärtfritt"?

Jag lånar din tråd för att ställa en fråga.

Hur bra dator behöver man ha för att kunna spela sims 3 "smärtfritt"?

det krävs inte mycket allts.. faktum är att sims3 känns som åtminstone ett 5år gammalt spel grafik och prestandamässigt..

Enda jag är missnöjd är med skiftet mellan de olika familjer man skapar och att hela tiden finns en kopia kvar i valet bland familjearkivet. Man kan få barnen att åldras snabbare genom att köpa födelsedagstårtan samt att de utflyttade ungdomarna lever sitt eget liv när de väl flyttat hemifrån. Om man skiftar hushåll, så lever hushållet vidare med sina liv. Inte som tidigare Sims att livet stannar så snart man sparar för att gå till ett annat hushåll. De träffar vänner, gror och skaffar barn. Så familjen där de är född får barnbarn osv. Det ska bli roligt och se vilka olika expansioner de hittar på till trean och hur många de lägger till trean innan de får för sig att göra en Sims 4.

tycker inte nman kan skapa en sim på ett bra sätt längre dom blir inte snygga va bättre i sims 2 tycker jag.
och sen kan man ju inte ha djur heller.
men diggar att man kan ha egen bil och man ser hela grannskapet:)

Det finns ju verktyg till utöver mallarna som gör att du kan skapa den sims du vill ha. Hårfärgerna är ju bättre nu än i tidigare sims. Det kommer säkert en djur-expansion till Sims 3. Till Sims 2 så var inte heller djur ifrån början.

Största problemet för mig med The Sims 3 är att det är så enormt buggigt, krascher, svart skärm. Och min dator möter ändå systemkraven med råge, och jag har spelat Sims 2 utan problem.

Reklamerade faktiskt mitt spel, väntar med det tills det kommit en rejält bra patch som tar hand om de största problemen. Det var dock kul - när det fungerade. Mindre kul när flera timmars spelande gick åt pipan tack vare sparproblem felkod 12 - mer än en gång. Och efter googlande verkar jag vara långt ifrån den enda som önskar sig en patch och är lätt irriterad. Är lite avundsjuk på er som verkar ha det fungerandes felfritt..

Jag märker knappt någon skillnad alls på fartreglagen 1-4, blir ungefär en minut per sekund...
Men dt verkar ju också vara ett utbrett problem...

+1
Tanken bakom det nytillkomna reglaget nummer 4 som väl i teorin ska "spola förbi" pågående händelse (såsom natt, dusch osv) är ju bra,men verkar ha gått ut över snabbspolingen, som fungerade betydligt bättre i TS2. Märker heller knappt någon skillnad mellan 1-4, däremot får man ju mycket gjort hemikring under simmarnas nätter istället, lite plock här, start av tvättmaskin, tömning av diskmaskin.. ;)

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en bläckstråleskrivare med en hel del år på nacken. Den har i ganska många år enbart agerat scanner, pga nåt krångel efter byte...
Svar
7
· Visningar
359
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
749
  • Artikel Artikel
Radannons Underlätta städningen i hagar, paddockar, trädgårdar och parker med världens mest sålda gödselsug från Greystone! Att suga upp gödsel...
Svar
0
· Visningar
1 077
Senast: Greystone
·
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
765
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Syringomyeli eller något annat?
  • Akvarietråden V