Sv: thermobyxor eller overall?
Det finns nog både för och nackdelar, med både overall och thermobyxor. Fördelen är ju att du kan ta av dig jackan och byxorna separat. Men är det riktigt kallt ute så kan nog en overall vara skönare.
Rider du i ridhus eller ute mest? I ridhuset t.ex. kan det ju vara behändigt att ta av sig jackan och slänga över sargkanten när man rider.. byxorna kan man ju också ta av sig. Då är det krångligare med overall.
Men ute i skogen är det bäst att behålla alla klädern på sig, och då funkar nog overall lika bra som thermobyxor och jacka.
Själv har jag fleecefodrade ridbyxor nu, och dom är kalassköna.
Inte alls lika klumpiga som ett par thermoridbyxor!
Kan nog ha dom ett tag till, för sen är det bara att ha ett par långkallingar under också... dessutom var dom jättebilliga där jag köpte mina!
Det man ska ha i åtanke om man väljer thermoridbyxor, är att se till så att man köper ett par där dragkedjan verkar vara BRA.. jag har själv varit med om att denna gått sönder. På overallerna är nog sannolikheten mindre att den riskerar att gå sönder.
Equipage har dock ett par ett par Thermoridbyxor, dom verkar helt okej

Vet en som har ett par sådana, hon hade sina 3 år (!) innan dragkedjan till sist gick sönder.. men i övrigt var byxorna i väldigt bra skick

Dom finns på
www.ryttare-hast.se och kostar där 715:-