Thidemann / fast martingal

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Whiplashr
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 108
W

Whiplashr

Varför är den fasta martingalen förbjuden och inte thidemannen ? För både funkar väl som så att de sitter fast på så sätt att det hindrar hästen att slå upp huvudet?
Eller är jag bara ute och cyklar ?

Sv: Thidemann / fast martingal

Fast martingal är förbjuden på tävling, inte att ha när man rider hemma
Thiedemantygel får man inte heller tävla med i någon sport.

Ingen av dem är tillåtna i någon tävlingsform såvitt jag vet...

Fast martingal, om du fäster den i nosgrimman hindrar att hästen tar upp huvudet genom att det tar "stopp".

Thiedemantygeln reglerar du själv med handen. Dvs sliter hästen upp huvudet kan den endå rycka tyglarna ur händerna på dig, eftersom den bara sitter fast i tyglarna. Tex. om hästen skulle gå omkull, vilket ju vore önskvärt.

Ingen av dem är tillåtna i någon tävlingsform såvitt jag vet...

Fast martingal, om du fäster den i nosgrimman hindrar att hästen tar upp huvudet genom att det tar "stopp".

Thiedemantygeln reglerar du själv med handen. Dvs sliter hästen upp huvudet kan den endå rycka tyglarna ur händerna på dig, eftersom den bara sitter fast i tyglarna. Tex. om hästen skulle gå omkull, vilket ju vore önskvärt.

jaha , okej.. visste inte att thidemannen också var förbjuden i tävlingsform ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
464
Utrustning Min häst rullar fast och nu behöver jag hjälp! Ska sätta regel på väggarna men HUR har folk gjort! Hittar ingen bild. Han är ca 170...
Svar
7
· Visningar
805
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
932
Senast: Bison
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka