Thorowgood-sadlar

Sparrisen123

Trådstartare
Jag har ett par frågor kring dem, eftersom de verkar vara de sadlar som bäst passar in på mina och pållens önskemål. Men det finns några frågetecken kvar att räta ut.
1. Hur är det att hoppa i T4 GP? Det står att de har en något djupare sits, plus det där fejk-mocka-materialet. Gör det att det är svårare att komma upp ur sadeln?
2. Är Cob plattare än de vanliga?
3. Hur är T8 i materialet? Plastiga och halkiga, eller mer läderaktiga?
4. Går det att beställa från storbritannien och isåfall, vad blir kostnaden? Jag hittar ingenstans i Sverige som har t.ex. Compact-sadlarna, eller T8 Cob, vilket jag tror är de bästa alternativen för min ponny.

Och innan någon skriker i panik, jag ska givetvis kolla upp mer noggrant om Cob eller Compact har störst chans att passa min häst bäst innan jag beställer sadel, och sedan låta sadelutprovare titta på det hela.
 
Sv: Thorowgood-sadlar

T8 har riktigt läder i sits och vulster så den är absolut inte plastig! Har en själv och även en T4 youngrider som är i mockamaterialet.
Hööks kan tydligen ta hem andra modeller från thorowgood än dom som finns i butik :)
Älskar mina thorowgood! Bästa sadlarna jag haft även fast priset är så lågt. Dock är T8an(dressyr) mer svängd än Youngridern så vet inte om jag kan ha den kvar :(
 
Sv: Thorowgood-sadlar

Jag har en thorowgood t6. inte klämt på t8 men min sadel känns lite "gummerad" i sits och på vulster. Märker ingen större skillnad från att rida i lädersadel och denna. Mockamaterialet som du nämner i de andra sadlarna tycker jag man kan "fastna" lite i med helskodda ridbyxor, men med oskodda känns det inte heller som nån större skillnad, tycker jag :)
 

Liknande trådar

Utrustning Ja, jag har fortfarande så svårt att få grepp om alla deras modeller, så nu vill jag veta hur det ligger till, en gång för alla! :p...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
17 150
Senast: Linisen
·
R
Utrustning Behöver råd om vilket märke ni rekommenderar och det snabbt!! Har precis fått hem min nya häst. Skall nu köpa sadel till honom. Då...
Svar
6
· Visningar
2 113
Senast: Rozzita Star
·
M
Utrustning Har beställt och fått hem en T4 dressyr Haflinger/Cob från England via Hööks. Ganska lång väntetid.....3 månader :mad:. Tre dagar innan...
Svar
5
· Visningar
798
Senast: MisterLillen
·
T
Utrustning Idag ringde jag Thorowgood i England för att höra vilken sadel det är Hööks säljer som sin T4 Griffin allround. De säljer Cobsadeln...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: Julle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp