Thorowgood T4 Griffin Allround sadel

Sv: Thorowgood T4 Griffin Allround sadel

Jag har cob-modellen och den är rak i bommen. Är jättenöjd med min sadel! :)

Men har för mig att de har en modell specialgjord för lättare halvblod med höga mankar (men kanske inte svängda ryggar?)

Så här ser hästen ut i fråga. Hon har en relativt rak rygg i alla fall.:D
Fatimasidobild.jpg

Hej jag har den sadel Cob /Haflinger för bredare hästar och lätt min hästkilopraktier titta på sdael hur den passar min Kallblodstravre, och den passade utmärkt!
Och hon RAK i ryggen + är rund över den också!

M.v.h. Och lycka till i letandet!
Elina

Kan tänkas!
Din häst har ju såklart mer manke en min men ryggen ser ju skapligt rak ut!

Gå in på denna länk för att få lite hum om hur min hästa rygga ser ut, har ingen bra bild tyvärr men ger ett försk:
http://www.lunarstorm.se/Elinah_/Kollage
Sedan gå in på Kategori "Min heta Babe"
Därefter bilden "Vältränad"!
Så ser du lite hur min häst rygg är byggd!

Tips när du ska köpa sadel, gör en sadelpassning typ hos en ordentlig sadelmakare eller passare eller typ som jag gjorde!

Lycka till=)! Elina

Titta även på bilden "Bete utsläpp06"
Där man ser hur hennes manke ligger!
Sadeln är inte helt liggade när hennes manke eller så där snyggt som det ska då hon inte har jätte merkerande mnake så kankse skulle passa ännu bättre på din häst!

Åter lycka till^^!

Hej!!

Vilken fin häst du har. Gillar så mörka hästar.

Jag var och införskaffade en T4 i Tisdags och vi provade den här i går och den verkade ligga bra på henne. Det blev inga "märken" på schabraket som vi hade under sadlen.

Hej!!

Vilken fin häst du har. Gillar så mörka hästar.

Jag var och införskaffade en T4 i Tisdags och vi provade den här i går och den verkade ligga bra på henne. Det blev inga "märken" på schabraket som vi hade under sadlen.

Låter ju lovade^^!
Ska ni behålla den eller forsätta sökandet;)?

Åter lycka till!
OcH tack för komplimangen^^!

Som det ser ut nu så behåller vi den.
Hästen har vi "bara" lånat. Hon är utbildad och tävlad upp till och med medelsvår dressyr.

Har provat en sådan på min häst som (det är alltid svårt att uttrycka sig när man bara ser en bild) påminner om din i ryggen. Den kan tänkas passa. Hög manke får plats och bommen passar rak rygg. Jag önskade bara den var lite vidare i bommen, den är precis utan inläggen. Så breddar han sig ännu mer är det kört. Den ligger lite högre än lädersadlar innan man rider i den. Den var skön och fin, men sätet lite litet. Jag beställde en 17", men har skickat tillbaka den för att byta mot en 17,5". Är 167 cm lång, väger 61 kg. Sadeln är jättefin. Har tidigare haft en Griffin som jag var väldigt nöjd med.

Jag har en T4, fast dressyrsadeln.
Helt underbar är den!!
Den är definitivt värt pengarna, du får mycket sadel för pengarna!

(Har inte provat allroundsadeln iof, men det är ju samma T4, om man säger så)

Har provat en sådan på min häst som (det är alltid svårt att uttrycka sig när man bara ser en bild) påminner om din i ryggen. Den kan tänkas passa. Hög manke får plats och bommen passar rak rygg. Jag önskade bara den var lite vidare i bommen, den är precis utan inläggen. Så breddar han sig ännu mer är det kört. Den ligger lite högre än lädersadlar innan man rider i den. Den var skön och fin, men sätet lite litet. Jag beställde en 17", men har skickat tillbaka den för att byta mot en 17,5". Är 167 cm lång, väger 61 kg. Sadeln är jättefin. Har tidigare haft en Griffin som jag var väldigt nöjd med.

Jag tycker också den kunde var lite vidare. Har inte heller inläggen i och den passar precis så jag hoppas inte hon heller breddar sig mer. Jag skulle ha en 17" men såg när jag kom hem att det var en 17,5" men vi behåller den i alla fall.

Skönt att höra. Hästen gillade den om man jämför med den andra sadlen vi hade till henne.

Liknande trådar

Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
536
Senast: warg
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Honey07
·
Utrustning Innan jag envisas för mycket så tänkte jag höra efter här. För någon vecka sedan hade Hööks i Sisjön jättestor sadelutförsäljning...
Svar
9
· Visningar
1 013
Senast: Tora
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
417
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka