Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag har T4.an på mitt halvblod med ganska hög manke och rak rygg. Den passade väldigt bra i början men nu har den börjat tippa framåt så jag måste nog fundera på att byta ut den. Synd, för det är en jättebra sadel att rida i.
*KL*
Är det stor skillnad i vidd mellan koppjärn vid och x-vid? Jag provade en T4 normal manke till min kallblodstravare igår men den kom inte ner alls i fram (mycket bakvikt och stort gap upp till framvalvet). Nu funderar jag på om det räcker med att byta till koppjärn x-vid eller om den bara blir marginellt vidare (xx-vid går ej att sätta i). Alternativet är att byta modell till T4 låg manke/bred häst/haflingermodellen. Jag är dock lite rädd att den senare är lite för rak för honom då han är lite svängd och lätt överbyggd.
Det går ju alltid att prova! Sen beror det väl ganska mycket på hur lång isisen har, jag har en 17,5" och upplever den som relativt lång i anläggningsytan. Har dock inte mätt den. Den är också rätt så takformad, så om din isis är väldigt rund över ryggen kan det bli knepigt.
(Dålig bild, hästen står i uppförsbacke m.m., men lite det kanske syns)
Kropp & Själ En sak som kanske kan hjälpa är att inte träna primärt för träningens skull utan ha en annan motivation, jag tränar ytterst sällan utan...
Hästmänniskan Absolut. Och så är det ju - har du en frisk häst, krångelfri bil eller kry katt så tjänar du inte på försäkring. Men det kan räcka med...