Thorowgood T4 & T6

Sv: Thorowgood T4 & T6

Ja, det är en av de bredaste du kan köpa utan att det krävs måttbeställning. Kan väl komma på ca 15 märken på rak arm som gör så breda sadlar om man bortser från specialbeställningar...

Tack! :)

Då försöker jag väl igen då med min fråga om det är T4an som är rakare än T6an???
Nu har jag dessutom fått möjlighet att ta hem en Griffin Selecta, 17" och wide, på prov. Vad tror du om den på min arabkille? (finns bilder på honom i din Sadellistan 2.0-tråd)

cobmodell och hoppmodell...?

Finns det någon ren hoppsadel som är griffin och kan passa lika bra som dressyren cob/haflinger jag har? (X-vid)

Eller var der RW-modellen du menade?

Lite gammalt nu men...
Har en cob/haflinger som passar jättebra på mina två islandstjejer. Beställde en RW och den visade sig också att passa lika bra!:D

Köpte en T4 låg manke igår ( tydligen är den samma som den gamla haflinger/cob sadeln enigt personalen) hoppas bara den passar nu, men efter alla mina mätningar på hästen så skall den passa.

Kanonfin sadel iallafall :)

Enligt mig är T4:an mkt finare än T6:an. Jag har en T4 och stormtrivs med den, det gör hästen med.. :D
Den är superskön, och min medryttare tycker också mycket om den. Det känns lite som gelé i sitsen och det är skönt med mocka på vulstren.. Sadeln passar min kille heeelt otroligt bra. Har den för hästar med hög manke. Lycka till med alla saldeköp ;)

*kl*

Jag har en T4 dressyr normal manke som ligger super bra på pållan och det märks tydligt att hon gillar den oxå. Jag har nu börjat fundera på T6 showjumper. Tror ni den ligger bra om T4 dressyren ligger. Är dom uppbyggda på samma sätt eller vad skiljer dom?

Jag har provat en på min grabb nu, och han verkar gilla den. Imorgon får jag ett par till kritiska ögon som kan hjälpa mig att se, både på hur den ligger och hur han beteer sig under den. Men som det verkar nu har den fått tummen upp från pålle.

t6_5.jpg

t6_6.jpg

Jag har en T4 Xwide till min unghäst som jag var nöjd med fram till den gick sönder. :mad:
Jag har haft sadeln i några månader och nu jag har ridit henne ett tag så har sadeln börjat att glida lite. (Just nu har hon lite konstig form väldigt smal fram och överbyggd bak).
För att undvika att sadeln skulle glida tills hon har återfått en bättre form igen så satte jag dit svanskappa. Det skull jag inte ha ha gjort för när hästen sparkade bakut så lossnade fästet för svanskappen, bossorna lossnade då de bara var nitade.
Innan jag använde svanskappan så läste jag på nätet för att kolla om det stod något att man inte fick använda svanskappa men det gjorde det inte.
Någonannan som har samma erfarenhet?

Hjälp mig underbara bukare..
Konstaterade att T4 normal manke iaf inte passade damen :mad: För "runda" bossor för ryggen, och för svängd. Lade av den i slutet av sommaren, nu är den såld.

Vad tror ni om en T6 showjumper till henne? (nya bilder på ryggen kommer efter helgen, den ovan är från maj 2008.. :p)
Har för tillfället en Hector bladsadel som jag misstänker är aningen för vid (lite i framvikt, tycker jag, ska prova att padda upp lite lite med en sadelfilt till westernpad.).

Hur är T6:an (hoppmodellen) att rida i? Stöd för knäna? Sitsen (mjuk/hård) ?

jag har en showjumper till en häst som påminner om din i ryggen :)

Skitsnygg, ser ut som läder, mjukt säte, ganska vid midja tror jag så det var lite ovant i början men nu tänker jag inte på det. Jag störde mig på klossarna bakom knäet så dessa tog jag bort o har nu bara klossarna framför knäet kvar. Om de är bra eller inte är nog upp till indviden :) För mig som rider unghäst å inte hoppar 150 så är den kanon.

Puttar lite, ingen som har bilder på Thorowgood T6 Dressyr?

Knuffar igen, är det verkligen ingen som har bilder på T6an dressyr? Gärna bilder när den ligger på hästen..

Hej hopp! Nu är jag tillbaka i funderingarna igen... :D
Hästen är mer musklad nu än när bilden togs, men formen på ryggen är ju densamma, sas.
De modeller jag funderar på är T6 Dressyr, Island och Endurance. Hästen behöver en ordentligt vid sadel - hellre för vid så att jag måste ha pad, än en för smal!
Vad tror ni?

KL :) Tråkigt att tråden är halvdöd.

Jag skulle vilja ha både en T6 dressyr och hopp, så jag vill gärna se bilder på dem..

Försöker också liva upp!
Är nyfiken på både T4 & T6 dressyrmodell!

Letar sadel till mitt halvblod med hög manke och relativt rak rygg.
Kan någon av dessa sadlar passa??? :confused:

Liknande trådar

Utrustning Såg en annons på en T4 och läste mer om sadeln på Hööks webplats. Konstaterade att det bara finns koppjärn upp till XW till sådan...
Svar
2
· Visningar
1 788
Senast: Tappsveden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrhingsten Skyline to B.
  • Vi som letar häst II