Thule Horseliner

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ardennern
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 3 551
A

ardennern

Är så att vi köpt en begagnad transport, som rubriken lyder - en Horseliner av märket Thule ! :D
Nästintill oandvänd tror jag säljaren sa, okej, nog om alla privata detaljer om den :d

Undrar om nåogn annan har den och kanske kan skriva lite mer om den, finns ju inte så mycket info på deras hemsida :D

Sv: Thule Horseliner

Jag har en årsmodell 2010 och då är det en del detaljer som är ändrade från de tidigare årsmodellerna, men annars är det i princip samma.
Är mycket nöjd och hästarna med, både store på 180 och lille på 150 får bra plats :)
Det är mycket transport för pengarna tycker jag.

Nåt särskilt du undrar?

Asså jag har ingen aning om det är nått speciellt jag typ borde fråga eller få reda på x')

vi ska köra ard/nsv nu snart när transporten väl är hämtad och enligt säljaren kan hon vara ganska svårlastad..
Vissa släp gör ju hästen lättare lr svårare att lasta etc.
Ni har inget att bidra med ? :confused::D

Asså jag har ingen aning om det är nått speciellt jag typ borde fråga eller få reda på x')

vi ska köra ard/nsv nu snart när transporten väl är hämtad och enligt säljaren kan hon vara ganska svårlastad..
Vissa släp gör ju hästen lättare lr svårare att lasta etc.
Ni har inget att bidra med ? :confused::D

Tyvärr inte mycket. Har bara en c-ponny.
Min är en -08 och har helbom fram. Transporten är ganska enkel, inte så mycket finesser men har ju positiva sidor också.
tex låg tjänstevikt.
Ganska rymlig.
Våran ligger bra efter bilen. Dock så är det ganska mörkt om du kör sent utan extra lyse innuti. Visserligen är transporten ljus och fräsch men det hjälper inte mycket om det är väldigt mörkt ute.

Ville egentligen ha en transport med mer finesser men eftersom jag med denna får lasta 2 ponnysar på b-kort fick det gå. Det är vad jag kommer på just nu.

Finns det inget ljus inuti transporten ?

ett tips: Sätt in en batteridriven lampa så blir det lite ljus iallafall.
Finns ju såna man i princip bara trycker dit med typ tjep på baksidan :)

Kanske inte åhller i evighet men bättre än inget kanske.....

Måste vara jobbigt lasta ur om det är helt mörkt inne i släpet....:crazy:

Kolsvart är det förhoppningsvis inte. Finns en lampa längst bak i transporten (har inte använt transporten i mörker, såg lampan när det var ljust ute) dock är det väl inget ljus ala strålkastare.

Ska sätta in en såndär lampa du precis nämnde.

ja, tror inte vi ska ut och köra i totalt mörker x')
men annars har vi strål kastare på stallväggen så de funkar nog ! :laugh:
får väll annars också leta upp en sån lampa som man klistrar dit :D

ja, tror inte vi ska ut och köra i totalt mörker x')
men annars har vi strål kastare på stallväggen så de funkar nog ! :laugh:
får väll annars också leta upp en sån lampa som man klistrar dit :D

Haha säg inte det!

Jag kan då lova dig om din häst blir akut sjuk/skadad så lär det vara när det är bäcksvart ute och gärna snöstorm eller monsunregn samtidigt! :mad:

I de transporter jag har/haft har jag alltid försett med extralampor både ut och invändigt och extra ventliation för det är då aldrig tillräckligt från fabrik :mad:

Sen vet man ju aldrig du kanske kommer att åka iväg på träningar kvällstid på vintern då kan man också behöva lampor...

Ventelationen verkar helt okej. Kanske inte om det är 40 grader men det brukar det ju inte vara här så ofta.

Visst ser man men det blir ju lätt skuggor när den sitter långt bak så en lampa fram utöver det är att rekommendera .

Har också en relativt ny Horseliner. Mycket transport för pengarna, så vitt jag kan bedöma.

I min -10 är det riktigt bra ventilation, det finns en ny ventilationsanordning i fronten och ställbar baklucka (3 lägen) samt två öppningsbara fönster med 5 lägen. Körde i 35 graders hetta med bakluckan stängd, vent. och fönstren helöppna och det var faktiskt svalt och skönt. På parkeringen hade lilla luckan nere och svalt då med. Vad är det för skildnad på de äldre förutom avsaknad av ventil (tror jag?)?

Är mycket bra innerbelysning invändigt i taket fram, så det är också en nyhet? :confused:
Skumt. Men det går ju rätt enkelt att koppla in en sådan eller sätta upp en med batterier (dock får man nästan ta ur batterierna när släpet bara står, annars laddar de ur jättefort).

Samma är det fortfarande med hel bom fram. Hade gärna haft delad men det funkar fint med hel också. Det är enda nackdelen jag kan komma på faktiskt. Har kört massor i 1,5 år nu och inte en nackdel hittils.

låter ju som en väldigt bra och prisvärd transport! :D
vi kommer nog bli väldigt nöjda :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 567
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 116
Senast: Sharpless
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
187
· Visningar
25 690
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 925
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka