Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fautras har tidigare varit mitt absoluta favoritsläp, men deras kvalitétssänkning de senaste åren har gjort mig väldigt besviken, och när vi köpte nytt släp förra året var de inte ens med i slutstriden.
Det är väl INGET av Thules släp som är nytt på marknaden? Det är bara namnet som är nytt, släpen har ju funnits hur länge som helst..
Hyfsat tungdraget. Väggarna var uppruttnade på vårt mindre än 6 år gamla släp. De vita är tydligen mer mottagliga för detta, har även sett andra vita där det bara är ytbehandligen som håller ihop väggskivorna. Att det blir så här är inte konstigt om man ser på takanslutningen.
Som någon annan redan nämnt är deras korkade spärr av överdelen bakläm verkligen ett under att de fortfarande använder. Både som upp- och nedfällt för det ett himla oväsen.
Panikutlösningen (om de inte ändrat den) är inget att använda vid panik, otroligt seg konstruktion. I vårt släp gick det inte att flytta frambommen i höjdled, hoppas de åtgärdat detta (men det verkar inte så av det jag sett).
Hela vagnen läckte som ett såll, bl a var det konstant en sjö på det invändiga taket till sadelkammaren (återigen - tak/vägganslutning). Alla siliconfogar behövde göras om efter så kort tid som 7 år, inte jätteimponerande. Plastdetaljer såsom t ex galler vid ventilation vid fönster var inte ljusbeständiga och föll sönder vid tvätt. Ville man byta fick man byta hela fönstret. Inte så billigt. Men å andra sidan var det otroligt dyrt att byta väggarna på släpet, så en stor plånbok är en förutsättning.
Anledningen till att vi köpte det var att priset just då var bra, att det är rymligt mellan sadelkammare och frambom och att det är ljust med god rymd. Vi sålde det, med mycket vidgjort, för under halva priset vi gav, alltså brakförlust redan innan reparationerna var gjorda. Vi hade det i mindre än två år.
Men möglet som konstant var i sadelkammaren gjorde att man ändå inte ville ha sina grejor där, efter bara en kort tur luktade allt päckel.
Av det jag sett på de nyare vagnarna har de inte förbättrat några av de detaljer jag tycker förtjänar mest förändring.