TIB Horse Läderchaps?

niikon92

Trådstartare
Hej.
Någon som har långa läderchaps från TIB Horse?

Har börjat kollat på dem, priset är ju trevligt :) :)

// Niikon92

Sv: TIB Horse Läderchaps?

har beställt ett par som ska komma i veckan, tog xl då de tydligen är små i storlekarna.
hoppas de passar då de ju är ganska snygga:).
drömmen vore att ha ett par måttade dyon eller parlanti men budgeten är ju inte direkt tillåtande för ngt sånt.

Kan du inte utvädera lite då?

Såg att min lokala ridsportsbutik är återförsäljare till Tib. Ska nog bort o prata med dem :)

// Niikon92

Provat dem nu, och de var för stora :( så ska byta till ett par i L istället. De var av mjukt och fint läder, bra spännen och de var grövre än hööks nappa chaps.
De var väldigt stora i vaden, och jag som alltid har problem med att jag har för feta vader:rofl:

De har ingen resår men läder töjer sig ju. = nästa chaps får jag börja med att ha tights eller långkalsonger under och springa runt med dem hemma ett tag innan jag sitter upp :p. så de blir lite mjukare i knäna och så man inte spräcker dragkedjan när man sitter upp :p.

Nästa par blir definitivt ett par bruna, mycket snyggare än svart med svart passpoal.

Stämde inte måtten i storlekstabellen ?
Just stort vadmått reagerade jag på i förhållande till lårmått i tabellen, är ju inte precis snyggt (eller bekvämt) när det inte sitter hyffsat tajt på vaderna. Man kan ju undra hur de tänker när de gör dem smala i låren och vida i vaderna, är ju kanske inte riktigt så de flesta ser ut.

Jag är ganska bred om låren :o. Är nog tänkt till mer jämn tjocka människor :p
Måtten stämde men velade först mellan L och XL då jag var lite mitt emellan storlekarna och jag har hört att de är små i storlekarna. Men hoppas att L passar ^_^.

Hur bra stämmer lårvidden då sett till vad som anges i tabellen kontra vad du själv har ? En annan sak jag blev klurig på är det som anges som totallängd menar de då alltså hela chapsen från midjan och ner. Knepigt angivet brukar ju vara innerbenlängd som anges, men så långa ben har väl ingen att det kan vara det som de menar.

De menar på yttersidan, tror jag. Har tejpat igen paketet så kan inte mäta :o.

mätte mina ben nyss... låren ligger ett par cm under XS, och visst, jag är smal, men inte übersmal... men ska nog beställa hem ett par o prova!

// Niikon92

har fått de nya :love: fick tvinga igen dem men nu så sitter de på och är klart godkända ^_^. är långa men så fort jag börjar motionera bort min jätte häck så kan jag ha dem högre upp :p dvs där de ska vara och inte 5cm för långt ner.

de sitter mycket bättre i vaden nu och är riktigt mjuka och sköna trots att de är i grovt läder. har de bruna nu och de är sååå mycket snyggare än de svarta. hade helst haft ett par svarta med beige rand(som parlantis) men de bruna duger :p.

Ridit med dem och är nu kär i chapsen, kändes knappt att man hade på sig dem. Och jag kan inte ens ha tights under ridbyxorna utan att bli irriterad över att det är för tjockt :p.
De satt också mycket bättre på mig i sadeln än på backen där de som allt annat kasade lite nedåt.

fått hem chapsen nu!
Jäklar vad de sitter tigth!! Kunde först inte stänga över vaderna, men de gick!
Tror ni de töjer sig något, eller bör jag gå upp en storlek? Hade de varit typ 3-4mm större över vaderna hade de varit perfekta!

// Niikon92

De töjer sig ^_^ spring runt i dem ngn dag hemma och rid in dem sen.

Liknande trådar

Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
228
Senast: sweep
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
422
Senast: Freazer
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
928
Utrustning Hej! Jag har en sadel jag vill ska bli mörkare och har läst att man kan använda paraffinolja till det. 1. Går det bra att använda på en...
Svar
2
· Visningar
264

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Tjockistråden 4
  • Vad kan man äta till frukost?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka