Tibetansk spaniel

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare oskis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 687
O

oskis

Sitter nu här och lusläser det mesta jag kan hitta om denna ras...
Kom då på att jag kan ju fråga här om det finns några som har erfarenheter av denna ras?
ALLT är av intresse!! Både positivt och negativt...

Sv: Tibetansk spaniel

jag har haft två stycken! kommer inte på någon negativt direkt....skulle gärna skaffa en till! just nu har jag grand danois och den är mycket lättare att ha med när jag rider...
mina två var dess motsatser så jag vet inte riktigt vad som var rastypiskt...den ena hade jag sen hon var valp, hon var enormt självständig, lugn och lättlärd. dock skjuträdd och fick lugnande på nyårsafton mm.
den andra skaffade jag när hon var 8 mån, av samma uppfödare. hon var helt annorlunda...mer stressig av sig. när vi var ute och gick så skulle den första lukta på varje grässtrå...länge...medans nr två tyckte promenaden skulle gå i ett rasande tempo. inte nått skjuträdd.
väldigt goa hundar!

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tibetansk spaniel

Har aldrig haft nån själv, tyvärr, men en musikaffär i Visby hade alltid en liggande på disken i en korg. Man glömde vad man skulle handla, när man såg denna ljuvliga varelse. Ett litet gosedjur är det.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Jag går i valpköparplaner, dock inte förrän TIDIGAST nästa år men mest troligt 2027. Det blir i så fall hund nummer två då jag har... 2
Svar
22
· Visningar
1 917
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 468
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 616
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag planerar att adoptera/köpa en husky, inte imon utan om två år eller så när jag har hus och inte bor i lgh. Vi är fullt påläst på vad... 2 3
Svar
56
· Visningar
5 731
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka