Bukefalos 28 år!

tid efter kastrering`?

T

TrOlla

Jag har nu kastrerat min voffe i hopp om att han ska bli mindre interesserad av andra hundar i synnerlighet tikar då :smirk:osv.. men har ännu inte märkt någon större skillnad. Han äter lite mer och lyfter inte alltid på benet. Men lugnare har han inte blivit och galen efter andra hundar är han fort..
Kan detta förändras efter ett tag då han förmodligen fortf har testosteron i kroppen kvar? :confused:

ja vad kan man säga annat än.. Karlar !! :D

TrOlla
 
Jag har hört många olika bud, men det här har jag själv sett på två hundar som kastrerats.
Man ska börja märka skillnad efter 6 mån och efter 1 år är hunden som den kommer att vara(tog mig hundra år att formulera den här meningen, det låter inte klokt, hoppas du förstår vad jag menar :D ).
 
ja det tar minst ett år innan du märker någon större skillnad. är hunden väldigt ung kommer du märka att den inte är lika fjompig som okastrerade hanar i samma ålder.
 
När jag kastrerade min hanhund sa veterinären att det inte alltid hjälper mot texhanhundsilska.. Hoppas det ordnar sig med din lille kille.. :D
 
Det är helt rätt att det inte alltid hjälper mot hanhundsilska, dvs om det redan hunnit bli ett inlärt beteende. Då får man ta itu med det på annat sätt också.

Vi kastrerade vår kille när han var 11 månader. Vi valde att kastrera då, just för att slippa få problem i den vägen.
 
På min då 4-årige hanne märkte jag rejäl skillnad bara någon månad efter kastreringen... Från att ha varit helt galen vid löp brydde han sig ytterst lite när tiken började löpa. Så det kan tydligen variera mycket. Negativa förändringar kom också snabbt, men ett halvår senare var de borta igen, och den besvärliga :devil: blev en superhund :banana:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
744
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 674
Hundhälsa Hej! Då ni varit så hjälpsamma tidigare så provar jag att göra ett till inlägg. Min hund är nu 1 år och 1 månad gammal. Han är en kul...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 920
Senast: Johdan96
·
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 571
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp