Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tomaten

Har länge gått o funderat på det där med hur långt tid förlossningen tar, när jag själv kom till världen tog det 40 timmar vilket jag tycker är extremt lång tid, tycker mammsen också(ne, jag har inga syskon).Så hur lång tid tog din förlossning(både eget barn och när du själv föddes)
 
Sv: Tid?

Jag kommer inte ihåg min egen födsel.....och inte har jag hört hur lång tid den tog heller...
Men sonen behövde bara 4,5 timmar på sej (om man inte räknar för-värkar) från första värken till han andades frisk luft. Vattnet gick aldrig av sej själv, BM punkterade fosterhinnan med en virknål.
 
Sv: Tid?

Min egen vet jag inte men min första förlossning tog 30 timmar från första värken och den andra tog 14.

/Jane
 
Sv: Tid?

Jag tog nog lagom tid på mig. Ca 6 timmar. Min kompis födde sin första 3 timmar efter att vattnet gått när hon stod i tvättstugan. Min svärmor har knappt hunnit in på BB nummer två föddes hemma och nr tre hann hon precis in med. Så jag tycker att det verkar gå fort för många. Andra ligger inne ett par dar.
 
Sv: Tid?

Första barnet tog 16 timmar, 19 om man räknar från när vattnet gick.
Andra tog 3 timmar och 45 minuter. Väldigt olika förlossningar över huvudtaget!
 
Sv: Tid?

Om man inte räknar förvärkar osv så tog det ca 4 timmar för min son.
Fick lite sammandragningar på dagen, men inget obehagligt, vattnet gick vid 21, vid 2 drog förvärkarna igång ordentligt och när jag kom in vid 4 var jag öppen 4 cm och vid 8,36 så föddes han... det var intensivt men lagomt lång tid :smirk: :crazy:
 
Sv: Tid?

Den första värken kom måndag kväll ca 21 00.Jag hade verkar allt mellan 4 minuter till 15 minuter.Jag hade verkar mån- torsdag efter x antal telefonsamtal och ett besök på BB tisdagnatt ,så kom dom riktiga verkarna igång ca 12.30 på torsdagen .ca 17.15 är hon född.
BM trodde jag skulle föda ca 20-21 på kvällen .så det gick fortare än dom kunde gissa.jag öppnade mig ca 6 cm på 2 1/2 timma.
 
Sv: Tid?

Min dotter tog 7 1/2 timmar på sig från det att vattnet gick. Om jag minns rätt tog jag 5 timmar på mig att titta fram.
 
Sv: Tid?

Jag tycker det är svårt att veta när man ska börja räkna, jag hade iallafall regelbundna värkar ungefär var 5:e minut i ett dygn, sen stod jag inte ut längre och åkte in till förlossningen på kontroll, var öppen 3 cm och fick stanna kvar. 18 timmar senare föddes dottern. Totalt blir det runt 42 timmar.
 
Sv: Tid?

När min faster födde tog det två timmar har jag för mig. Annars vet jag inte hur lång tid det tog för mig.
 
Sv: Tid?

Hejsan ja förlossningar kan ta långtid..

För mig tog det bara 2 timmar och 50 minuter från första värk tills gossen såg dagensljus... :) ..

Men det gick för fort man hinner inte riktigt med då rent psykiskt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 919
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 449
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Jag har ägt henne i tre år. vi rider ut ca 4 ggr i veckan. Jag rider alltid ut själv, då jag inte har någon att rida ut med, samt att...
2
Svar
32
· Visningar
2 248
Senast: Sel
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 824
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp