Sv: Tidelag - lagligt i sverige :@
Jag är övertygad om att en tik kan uppleva både smärta och rädsla om hon peneteras. Därför bör en sådan handling dömas som djurplågeri! Det ska vi inte behöva en separat lag för.
Ingen skulle förespråka ett tillläg i lagen "hund får ej tryckas ner under vatten" - det kan både döda hunden och ge dödsångest. Det är detan ett Solklart djurskyddsfall - precis som en tik som blir peneterad. Det behöver man inte speciella tillägslagar för.
Som jag skrev här ovan, så ser jag det som ett övergrepp. Sexuellt eller inte har ingen betydelse. Och jag är faktiskt övertygad, personligen, om att man utsätter tiken för ett lidande. Jag kanske har fel? Hon kanske inte känner ett smack? Hon kanske inte sätter det minsta likhetstecken mellan husses penetration och hennes, förmodligen aggressiva, blåvägran att släppa till sig en hanhund om hon inte är redo. Under den korta tid som löpet är.
Jag kan bara gissa. Och det gör jag.
k.
Jag är övertygad om att en tik kan uppleva både smärta och rädsla om hon peneteras. Därför bör en sådan handling dömas som djurplågeri! Det ska vi inte behöva en separat lag för.
Ingen skulle förespråka ett tillläg i lagen "hund får ej tryckas ner under vatten" - det kan både döda hunden och ge dödsångest. Det är detan ett Solklart djurskyddsfall - precis som en tik som blir peneterad. Det behöver man inte speciella tillägslagar för.
Senast ändrad: