Tidigare liv som ko?

Turali

Trådstartare
Min kära dalmatiner tror sig ha varit en ko alt. häst i sitt tidigare liv. Varenda grässtrå som kommer inom hennes syn ska att ätas (varning för överdrift!). Så hemskt kanske det inte är, men vad beror det på?
Har hon brist på något? Är hon hungrig? Sätt att rensa magen? Eller är hon bara allmänt förtjust i gräs?
Anledningen till min oro är att en grannes hund fick ner gräs i lungorna (som de inte fick bort) och att hennes skit inte består av särskilt mycket mer än...just gräs...
Någon med liknande erfarenheter?

Jag vet inte riktigt hur jag ska tampas med problemet. Säger åt henne så fort hon ställer sig för att "beta". Men hur kul är matte om hon bara går omkring och skriker på promenaderna?
Hon har även ett liknande problem med pinnar. De ses som enorma tuggleksaker. Av den anledningen är det tabu för henne att överhuvudtaget ha en pinne i munnen. Detta pga att hon för några månader sedan både bajsade och spydde pinnbitar både lite nu och då.

Sv: Tidigare liv som ko?

Min hund äter gräs när han är stresad/har ont i magen/är hungrig... så jag brukar alltid ta det som ett tecken på att allt inte är 100%

Så här års när gräset är färskt och fint så bara vråläter min hundar med. Gott helt enkelt. Inget konstigt alls och lika dant varje år. Även om de gärna tar en tugga annars också så käkar de mer nu på våren.

Min hund äter också gräs. Hon gör nog det för att hon tycker det är gott.

MUUUUUUUUU!!

Ytterligare en ko här.
Brukar skämta o säga att vi har en "Siberian cow".

/Tobbe

Syrrans cocker älskar att beta, så mycket att hon kan gå upp på land och ta med sig en tugga ut i vattnet, när hon inte betar av "sjögräset" redan. Sjöko i ett tidigare liv? :idea:

Min hund käkar också gräs för glatta livet nu på våren! Gissar för att det är gott för jag kan inte koppla det till något annat. Det händer när som hellst och var som hellst...

Tror inte du behöver oroa dig men om hon äter överdrivet mycket så kan det kanske vara en idé att försöka "dra ner" på det.

Mina med...går o tar en tugga då o då, kompisens hundar gör detsamma...tror att dom tycker det är gott/nyttigt så här på våren och det är alltid samma sort dom tar...dom lite längre bredare grässtråna

Precis de grässtråna äter min ESS också nu på våren, tror också att hon tycker att det är gott. Inget fel på henne i övrigt och hon har alltid gjort så på vårarna.

mina hundar brukar ofta äta gräs.. ibland äter de lite för mycket så då plopparr det upp igen....

Min instruktör har sagt att det kan bero på halsont..:smirk:

Liknande trådar

Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 790
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka