Tidlöst mode

Sv: Tidlöst mode

Man ska ju köpa en ny hjälm om man trillar av med den, eller t o m om man tappar den i golvet (om jag minns rätt) just för att vara säker på att den håller när det väl gäller (Hur många som nu gör det om de har en hjälm för flera tusen?). I övrigt... Vad kan det vara egentligen, ett par år?

Men har du olycksfallsförsäkring och slår i huvudet så du bör byta hjälm så brukar försäkringen täcka kläder och utrustning som går sönder. Så därför har jag köpt en Mips, vilket jag inte gjort om det inte gick att få ut en ny vid avfall. Har inte råd att byta ut 3500kr varje gång jag ramlar av :D

marinblå, beiga och vita ridbyxor
välpolerade svarta ridstövlar
svart läder
Vita schabrak (men de är förmodligen inte vita såå länge)

Dyon
Enkla snygga hjälmar (Charles Owen mfl)
Läderstövlar
Klassiska färger överlag (Marinblått, svart, vitt, creme, olivgrönt)

Enkla stilrena saker med andra ord! :laugh:

Väldigt mycket färg, Bling-Bling eller "Sportighet" är ju något som verkligen varierar!

kl, men det mest "tidlösa" modet är väl helt enkelt; jeans byxor, hela chaps med fransar, skjorta, spetsiga boots, western hatt.
brun western sadel och enkelt träns med stångbett och western padd i trasmatta stil. folk i western greenen har ju sett ut så i flera hundra år verkar det som :p

Finns det något helt tidlöst? Visst kallar jag beige ridbyxor, läderridstövlar och gärna en tweedkavaj för klassiska ridkläder, men modellen har ändrats. Dagens ridbyxor fanns inte för några decennier sedan. Då var ridbyxor fortfarande pösiga.

Jag vill helst vara tidlös, men jag har flera gånger haft svårt att hitta beige ridbyxor för män. Då har jag valt någon annan diskret färg, t.ex. sand eller oliv, som ändå är "friluftsfärger" eller grå.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 845
Senast: ako
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
866
Senast: Lisen82
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 395
Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka